Gdzie kupić ubezpieczenie i co z nim zrobić?
Na rynku ubezpieczeniowym w okresie wzmożonych wyjazdów na zimowy wypoczynek nie brakuje różnych ofert polis.
Nie zawsze najtańsza polisa jest najlepszą inwestycją, ponieważ może ona nie obejmować wszystkich wymienionych poniżej elementów, bądź limity, do których obowiązuje ubezpieczenie, są zdecydowanie za niskie w stosunku do rzeczywistych kosztów i potrzeb.
Dlatego nie oszczędzajmy na dobrym ubezpieczeniu – posiadanie takowego z pewnością przyczyni się do podwyższenia komfortu naszego wypoczynku.
Polisa turystyczna powinna obejmować następujące elementy:
-
KL – koszty leczenia,
-
koszty transportu i repatriacji,
-
koszty poszukiwania i ratownictwa górskiego,
-
NNW – Następstwa Nieszczęśliwych Wypadków,
-
OC za szkody wyrządzone osobom trzecim,
-
ubezpieczenie sprzętu sportowego
-
usługi assistance.
Obecnie samo kupno ubezpieczenia nie jest skomplikowane ani czasochłonne, ponieważ można je dostać także przez Internet. Polisę otrzymujemy na e-mail zaraz po zapłaceniu składki. Należy ją wydrukować i mieć przy sobie.
Często także na telefon komórkowy wysyłany jest podsumowujący SMS, w którym mamy podany numer ubezpieczenia, a także telefon do Centrum Pomocy Ubezpieczyciela.
Przed wyjściem na stok zadbajmy o to, aby każdy ubezpieczony miał przy sobie numer polisy, a także numer do Centrum Pomocy.
W razie lżejszych kontuzji, należy od razu zadzwonić do Ubezpieczyciela i poinformować o wypadku. Centrum alarmowe stworzone zostało również po to, by udzielić wszelkiej możliwej pomocy zaraz po zdarzeniu (np. wskazanie najbliższego lekarza, powiadomienie rodziny o zdarzeniu).