Funkcjonujące dotychczas abonamenty medyczne oraz ubezpieczenia o charakterze medycznym tym różnią się od opisywanych przez eksperta Deloitte komercyjnych ubezpieczeń zdrowotnych, że nie gwarantują kompleksowości usług. Ponadto ich klienci ponoszą podwójną opłatę za ten sam pakiet świadczeń, teoretycznie dostępnych w systemie publicznym i prywatnym. Pacjenci mają również dostęp do ograniczonej liczby świadczeniodawców, a poprzez brak odpowiednich regulacji rynkowych nie są w stanie wymusić na nich poprawy jakości oferowanych usług i ochrony praw pacjenta.
Wyzwanie dla sektora prywatnego
Wprowadzenie nowej formy ubezpieczeń zdrowotnych stanowi także duże wyzwanie dla firm sektora prywatnego. Prywatni ubezpieczyciele, oferując tego typu produkt, będą musieli dokładnie sprecyzować jego zakres, szczególnie w przypadku schorzeń wymagających długotrwałego leczenia. Duży problem może dla nich również stanowić wycena danego produktu.
Konieczne będzie także wdrożenie odpowiednich rozwiązań informatycznych, które umożliwią stałe monitorowanie portfela w celu wykrywania nadużyć i luk w systemie oraz analizy rzeczywistych kosztów ubezpieczenia w relacji do założonych. Firmy ubezpieczeniowe nie mogą też zapomnieć o konieczności ciągłego edukowania swoich klientów w zakresie zdrowego stylu życia oraz badań profilaktycznych.
„Dziś Polacy nie mają świadomości, że wykupienie prywatnego ubezpieczenia zdrowotnego może być dużo korzystniejsze, także finansowo niż płacenie za prywatne usługi medyczne. Kosztowne operacje często przekraczają możliwości finansowe przeciętnego Polaka. Prywatne ubezpieczania są rozwiązaniem, jednak Polacy muszą dostrzec ich zalety. Niezbędna jest odpowiednia edukacja w tym zakresie” – podsumowuje Renata Onisk.
Kontakt
Ewa Rzeczkowska
Stanowisko: Marketing/PR Manager
Kom:. +48 (0) 601 96 76 08
Email: erzeczkowska@deloitteCE.com
Renata Onisk
Stanowisko: Partner w dziale konsultingu Deloitte
Telefon: +48 (22) 511 05 29
Email: ROnisk@deloittece.com
Wojciech Sygnowski
Stanowisko: Dyrektor w dziale konsultingu Deloitte
Tel. +48 (22) 511 04 06
Email: WSygnowski@deloittece.com
Informacja prasowa Deloitte z 19.11.09