Reasumując, Twoja umowa czeka na powstanie obowiązku ubezpieczenia.
Drugą i bardzo często spotykaną przyczyną jest niezgodność w danych. Dotyczy ona nie tylko danych zawartych w umowie. Jak już wcześniej wspomniano, ZUS weryfikuje dane z umowy z danymi znajdującymi się w rejestrze ubezpieczonych.
Te drugie pochodzą z dokumentów zgłoszenia do ubezpieczenia przez płatnika.
Łatwo więc się domyślić, że oba zestawy muszą być zgodne. Dlatego należy pamiętać o zgłoszeniu aktualnych danych, za każdym razem gdy ulegają zmianie.
Adres też jest ważny
Pomimo faktu, że dane adresowe nie są weryfikowane przez Zakład Ubezpieczeń Społecznych, aktualność Twojego adresu to także kluczowa sprawa.
Standardem w komunikacji pomiędzy funduszami emerytalnymi, a ich Klientami jest tradycyjna korespondencja.
Błąd w adresie lub brak jego aktualizacji w przypadku zmiany miejsca zamieszkania może całkowicie uniemożliwić kontakt. Co to oznacza w kontekście nie tylko niezgodności danych adresowych, ale także identyfikacyjnych?
Błoga nieświadomość
Sprawa jest prosta. ZUS informuje OFE o braku możliwości zarejestrowania członkostwa. Fundusz wysyła pismo do Klienta, z prośbą o weryfikację jego danych u płatnika oraz w OFE.
Adres niestety jest błędny, korespondencja nie ma więc szans dotrzeć.
Składki nie wpływają do funduszu, pozostając w ZUS, a Klient, niepoprawny optymista, uważa, że skoro nikt z OFE się nie odzywa, to wszystko jest w porządku. Następuje stan błogiej nieświadomości, która trwa aż do momentu, kiedy przypomni sobie o funduszu emerytalnym.
Co wtedy?
Jeżeli Klient w międzyczasie nie został wylosowany do innego OFE, możliwe jest jeszcze doprowadzenie do zarejestrowania członkostwa.
Wówczas wszystkie składki zostaną przekazane do funduszu.
Ale nikt nie zrekompensuje w takiej sytuacji utraconego zysku, który mógłby powstać w wyniku inwestowania składek, gdyby trafiały do OFE w momencie, w którym miały trafić.
Ubezpieczenie.com.pl/
Ubezpieczeniaonline.pl