Zazwyczaj jest to przedział procentowy uraz może być bardziej lub mniej rozległy.
Tabela to dobre rozwiązanie dla obu stron, ponieważ poszkodowany może orientacyjnie ocenić, jakie odszkodowanie mu przysługuje (iloczyn sumy ubezpieczenia i procentu trwałego uszczerbku na zdrowiu).
Natomiast ubezpieczyciel nie musi powoływać komisji lekarskiej, aby ustalić, jak poważny jest uraz. Stwierdza to na podstawie dokumentacji medycznej przedstawionej przez klienta i tabeli.
Rozliczanie spraw odbywa się po skompletowaniu przez ubezpieczonego pełnej dokumentacji dotyczącej przedmiotowej sprawy. Zazwyczaj jest to:
-
dokument potwierdzający tożsamość
-
formularz zgłoszenia roszczenia
-
dokumenty uzasadniające zgłaszane roszczenie (np.: dokumentacja medyczna)
-
numer konta bankowego
Jest to standardowy wykaz dokumentów, jaki ubezpieczonych występujący z roszczeniem przekazuje do towarzystwa ubezpieczeniowego.
Ubezpieczyciel może prosić o historię leczenia np.: 3 lata wstecz od daty powstania zdarzenia.
Powodem może być fakt, że dotychczasowe leczenie zawiera niewygodne fakty uniemożliwiające wypłatę odszkodowania.
Taka sytuacja spowoduje wydłużenie likwidacji szkody, ponieważ firma ubezpieczeniowa wystąpi – na podstawie upoważnienia – do placówek medycznych z prośbą o dokumenty, a co za tym idzie sprawa będzie bardzo długo rozpatrywana, ze względu na brak możliwości wydania stanowiska.
W takich sytuacjach nastawiając się na otrzymanie wysokiego roszczenia możemy spotkać się z odmową.
Dlatego każdorazowo warto dokładnie ocenić, czy opłaca się korzystać z tego typu usług.
Jeżeli już zdecydujemy się na taką ochronę należy przekazywać informacje zgodnie z prawdą, ponieważ w trakcie likwidacji szkody możemy się rozczarować.
Przemysław Lamparski
Kup ubezpieczenie