Przyzwyczailiśmy się do myśli, że pomoc w ramach assistance jest ważna w czasie podróży samochodem oraz zagranicznych wyjazdów turystycznych. Jednak assistance może być cennym dodatkiem do ubezpieczenia mieszkania. Assistance domowy pomoże w takich sytuacjach jak np. awaria sprzętu RTV i AGD, cieknący kran czy zatrzaśnięty zamek w drzwiach.
Assistance domowy to ochrona dodawana najczęściej w pakiecie do ubezpieczenia domu lub mieszkania, a także do produktów bankowych takich jak konto, kredyt czy karta kredytowa. Usługi assistance dość często dodawane są nieodpłatnie, a gwarantują dość szeroki zakres pomocy w takich zdarzeniach jak:
-
interwencja specjalisty w zależności od typu zdarzenia np. w razie problemów z zatkanymi rurami - interwencja hydraulika, w razie zatrzaśniętego zamka w drzwiach – ślusarza,
-
naprawa sprzętu RTV, AGD, PC np. szybka pomoc przy awarii pralki czy telewizora,
-
dozór mienia, jego transport i przechowanie,
-
szeroki wachlarz usług organizacyjnych np. wizyta architekta czy organizacja pomocy domowej,
-
informacja o usługodawcach w zakresie usług remontowo-budowlanych.
To nie wszystko. Bogatsze pakiety assistance domowego gwarantują także opiekę nad zwierzętami domowymi, korepetycje dla dziecka, pomoc medyczną dla członków rodziny oraz dostępną całodobowo infolinię prawną i medyczną.-
Dodawanie produktów home assistance do ubezpieczenia mieszkania jest częstą praktyką, w dodatku cenioną przez konsumentów. Bywa, że ubezpieczyciele bezpłatnie wyposażają takie produkty w assistance, bo naturalne jest, że każdy z nas mając do wyboru dwie oferty zabezpieczenia mieszkania, z podobnym zakresem i ceną, wybierze tę propozycję, która daje dodatkowe assistance – mówi
Tomasz Brożyna, dyrektor pionu sprzedaży i marketingu Mondial Assistance, właściciela sklepu ubezpieczeniowego Pomoc-fachowcow.pl. -
Tym bardziej, że jak pokazują badania, oceny assistance są na ogół pozytywne: w opinii ponad połowy (58 proc.) mieszkańców miast, dołączanie usług assistance do różnego rodzaju produktów finansowo – ubezpieczeniowych czyni te produkty bardziej atrakcyjnymi. Domowe assistance w tych samych badaniach odnotowało wyraźny wzrost znaczenia - rok do roku aż o 6 proc.
Jakiej pomocy oczekują Polacy?
Wyniki badania zleconego w marcu 2013 roku przez Europ Assistance Polska na temat assistance pokazały, że najbardziej użyteczną usługą w ramach assistance domowego jest pomoc specjalisty od napraw, gdy jakiś sprzęt bądź instalacja ulegnie uszkodzeniu. Taką potrzebę zgłosiło 74 proc. badanych. Do najczęstszych usterek w domu zaliczyć można:
-
awaria sprzętu RTV i AGD,
-
pęknięte rury i uszczelki,
-
awarie elektryczne,
-
awarie sprzętu grzewczego,
-
zablokowane zamki w drzwiach lub zatrzaśnięcia kluczy.
-
Katalog usług dostępnych w ramach domowego assistance jest bardzo duży. Możemy potrzebować elektryka do uszkodzonej instalacji, hydraulika do cieknącej rury, ślusarza do zablokowanych drzwi, dekarza do zerwanej rynny, informatyka do szwankującego komputera czy specjalisty od RTV do telewizora. Nie trzeba długo szukać w pamięci, kiedy po raz ostatni byliśmy w tego typu kłopocie, z awarią lub usterką, która stała się na tyle dotkliwa, że znalezienie fachowca jawiło się jako domowe „być albo nie być” - dodaje Tomasz Brożyna, dyrektor pionu sprzedaży i marketingu Mondial Assistance.
Sprawdzam moją składkę!