Decydując się na ograniczenie kosztów przez współpracę z mniej zaufanym partnerem, możemy spowodować również spadek jakości usług w tym zakresie. Jeżeli obszar ten jest kluczowy dla działalności spółki, straty - spowodowane cięciem kosztów - mogą być nieproporcjonalnie duże w stosunku do uzyskanych oszczędności.
Przykładem takiej ryzykownej decyzji rodem z rynku ubezpieczeń, jest zmiana dostawcy usług assistance. Firmy te kontaktują się w imieniu ubezpieczyciela z ubezpieczonymi i realizują realną pomoc wynikającą z zawartych umów. Innymi słowy, pełnią funkcję ambasadorów marki i mają wpływ zarówno na poziom satysfakcji ubezpieczonych, wizerunek ubezpieczyciela, jak i kontrolę kosztów, związanych z niesieniem pomocy klientom.
Wszystko to sprawia, że usługi realizowane przez zewnętrzne firmy assistance należy uznać za jeden z kluczowych obszarów w tej branży. W takim przypadku decyzja o podjęciu współpracy z niesprawdzonym partnerem może nieść ze sobą duże ryzyko dla pozycji ubezpieczyciela. Realia rynkowe pokazują jednak, że cena, która była dotychczas jednym z kilku równorzędnych czynników decydujących o wyborze firmy assistance, w kryzysie stała się dla wielu instytucji najważniejsza.
Jakość coraz częściej spychana jest na dalszy plan. Może to niestety świadczyć o podejmowaniu krótkowzrocznych decyzji zorientowanych wyłącznie na osiąganie szybkich efektów, nie uwzględniających ewentualnych zagrożeń. Zasady oszczędzania w kryzysie są we wszystkich przypadkach, bez względu na branżę, podobne. Przyświeca im jeden cel - umożliwienie realizacji długofalowych założeń strategii przedsiębiorstwa.
Andrzej Grzych,
Członek Zarządu Inter Partner Assistance Polska S.A., Dyrektor Departamentu Organizacji i Audytu.
Więcej informacji udziela:
Paweł Tabaka
664 117 109
pawel.tabaka@multipr.pl
Edyta Miszczuk
604 089 990
edyta.miszczuk@multipr.pl
Multi Communications,
ul. Wrotkowa 14
02-553 Warszawa
tel.: (22) 845 04 36
fax.: (22) 845 65 92