Kupując polisę zdrowotną, bardzo często nie zdajemy sobie sprawy, że świadczenia, za które już płacimy składkę, nie zawsze przysługują nam od momentu zawarcia umowy. Jest to tzw.
okres karencji, czyli czas, przez który towarzystwo nie udziela ochrony, chyba, że do zdarzenia dojdzie w następstwie nieszczęśliwego wypadku.
Karencja jest stosowana przez ubezpieczycieli po to, aby uniknąć sytuacji, w której klient specjalnie wykupuje ubezpieczenie zdrowotne, gdy w najbliższym czasie zamierza skorzystać z kosztownych świadczeń zdrowotnych. Dlatego zazwyczaj stosowana jest ona przy świadczeniu droższych usług, takich jak leczenie stomatologiczne czy prowadzenie ciąży. W tych przypadkach
okres karencji może wynosić nawet 8 do 12 miesięcy. W przypadku kontynuacji umowy ubezpieczenia nie jest ona stosowana.
Okres karencji nie jest mile widziany przez klientów, jednak towarzystwa wolą się zabezpieczać. Niektórzy ubezpieczyciele, dostosowując swoją ofertę do potrzeb nabywcy, dają
możliwość wykupienia karencji poprzez zapłatę dodatkowej składki.
Okres karencji różni się w zależności od zakładu ubezpieczeń. Wybierając ofertę ubezpieczenia zdrowotnego należy przeanalizować, co planuje się w bliższej, a co w dalszej przyszłości. Wówczas trzeba dobrać tak okres karencji, aby np. w przypadku planowania ciąży, móc skorzystać z świadczeń.
OZ