Uczestnicy wycieczki do Hiszpanii, którzy ulegli w niedzielę wypadkowi na terenie Niemiec, mieli wykupione ubezpieczenie turystyczne w firmie Signal Iduna.
W wyniku tragicznego wypadku śmierć poniosło 13 osób, 29 zostało rannych, w tym 15 ciężko. Tylko kilka osób wyszło z wypadku bez szwanku.
Ubezpieczenie turystyczne mieli wykupieni wszyscy turyści, poza kierowcami pojazdu. Polisa obejmowała zwrot kosztów leczenia i assistance (do 10 tys. euro), następstwa nieszczęśliwych wypadków – NNW (7 tys. zł), wypłatę dla rodzin na wypadek śmierci najbliższych (3,5 tys. zł), a także ubezpieczenie bagażu (800 zł). Ubezpieczyciel zagwarantował również pokrycie kosztów transportu jednej osoby z rodziny poszkodowanego do Niemiec, jej wyżywienia i zakwaterowania przez okres siedmiu dni (do wysokości równowartości 100 euro dziennie).
W związku z tragicznym wypadkiem w Niemczech, Powszechny Zakład Ubezpieczeń (w którym był ubezpieczony m.in. autokar) uruchomił specjalny numer telefonu, pod którym poszkodowani oraz ich rodziny mogą uzyskać pomoc przy zgłoszeniu szkody lub roszczenia, w ramach umów ubezpieczeń zawartych w PZU SA lub PZU Życie SA. Pod numerem 0-22 322-18-08 konsultanci PZU udzielą wszelkich niezbędnych informacji na temat przysługujących roszczeń, kanałów zgłoszenia, terminów likwidacji oraz dokumentów niezbędnych do uzyskania świadczeń. Infolinia czynna jest 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu.
Źródło: PZU, Gazeta.pl
OZ