Wczoraj swoją upadłość ogłosiło Polskie Biuro Podróży Orbis Sp. z o. o. Według Jakuba Kwiatkowskiego, Rzecznika Resortu Sportu i Turystyki, wszyscy klienci biura są zabezpieczeni dzięki ostatniej nowelizacji ustawy o usługach turystycznych, która gwarantuje zwrot 100% poniesionych przez nich kosztów.
Bezpieczni mogą czuć się również klienci przewoźnika „Sindbad” oraz LOT-u, których bilety można było kupić za pośrednictwem Orbisu. Przedstawiciele powyższych firm zapewniają, że bilety na pewno zostaną zrealizowane.
Pierwsi turyści PBP Orbis wrócili już do kraju. Izabela Stelmańska z Urzędu Marszałkowskiego ma nadzieję, że wszyscy klienci biura znajdą się w Polsce do końca tygodnia.
Wrześniowe wydarzenia na pewno w dużym stopniu odbiją się na kondycji finansowej TU Signal Iduna, które udzielało gwarancji ubezpieczeniowych zarówno PBP Orbis, jak i biurze podróży Selectours, które ogłosiło upadłosć 2 tygodnie temu. TU Signal Iduna ubezpieczało także turystów, którzy zostali poszkodowani podczas wypadku polskiego autokaru w Niemczach.
TU Signal Iduna wydało komunikat dotyczący upadłości Polskiego Biura Podróży ORBIS Sp. z o.o.:
"Uprzejmie informujemy, że Towarzystwo Ubezpieczeniowe Signal Iduna jest dostawcą gwarancji ubezpieczeniowej dla PBP Orbis Sp. z o.o. na kwotę 6.036.041,00 złotych. Beneficjentem gwarancji jest Marszałek Województwa Mazowieckiego i to w jego gestii leży rozdzielenie kwoty gwarancji ubezpieczeniowej.
Zgodnie z uzyskanymi informacjami w pierwszej kolejności pokryte będą koszty związane z powrotem turystów do kraju. Następnie w miarę możliwości wypłacone zostaną zaliczki, które wpłacili klienci Polskiego Biura Podróży Orbis Sp. z o.o."
Źródło: TU Signal Iduna, Bankier.pl, TVN 24
OZ