Dokumenty dołączane do wniosku
Do wniosku o wydanie EKUZ załączyć należy następujące dokumenty, potwierdzające prawo do świadczeń zdrowotnych w ramach NFZ:
-
osoby zatrudnione w oparciu o umowę o pracę lub umowę-zlecenie: ostatni druk RMUA, książeczka ubezpieczeniowa z aktualnym wpisem i pieczęcią lub zaświadczenie od pracodawcy, zgodne z wzorem NFZ,
-
prowadzący działalność gospodarczą: aktualny dowód opłacenia składki na ubezpieczenie zdrowotne,
-
rolnicy ubezpieczeni w KRUS: zaświadczenie z KRUS o odprowadzaniu składek na ubezpieczenie zdrowotne i aktualny dowód opłacenia składki,
-
emeryci i renciści: ostatni odcinek emerytury lub renty, ewentualnie wyciąg bankowy z informacją o zaksięgowaniu świadczenia,
-
osoby bezrobotne, zarejestrowane w urzędzie pracy: zaświadczenie z tego urzędu o odprowadzaniu składek na ubezpieczenie zdrowotne za bezrobotnego,
-
osoby samodzielnie opłacające składkę na ubezpieczenie zdrowotne, w oparciu o umowę z NFZ: aktualny dowód opłacenia składki na ubezpieczenie zdrowotne,
-
osoby ubezpieczone jako członek rodziny (uczeń, student, niepracujący małżonek): dokument potwierdzający prawo do świadczeń osoby, która zgłosiła członka rodziny do ubezpieczenia zdrowotnego, dowód zgłoszenia do ubezpieczenia zdrowotnego (druk ZUS ZCNA, ZUS ZCZA), a w osoby do 18. roku życia powinny przedłożyć w NFZ dokument potwierdzający kontynuację nauki (np. legitymacja szkolna, studencka) lub niepełnosprawność.
Porównaj ubezpieczenia w kilka sekund!
Odpowiednie zaświadczenia należy przedstawić w NFZ do wglądu
w oryginałach, kserokopie zostawiamy urzędnikowi, który może poświadczyć je na miejscu. Dokumenty ze zdjęciem (jak legitymacja studencka czy emerycka) wystarczy tylko okazać urzędnikowi do wglądu.