Po wypełnieniu formularza OFE wysyła do Ciebie wypełnione dokumenty (znajdą się w nich informacje, które podasz w formularzu) oraz kopertę zwrotną.
Twoim zadaniem będzie podpisanie otrzymanych dokumentów i odesłanie ich do funduszu.
Przedstawiciel OFE podpisuje deklarację, rejestruje ją (od tego momentu deklaracja jest ważna) i odsyła Tobie kopię. Jednocześnie przekazuje Twoją deklarację do ZUS-u, a zgłoszenie to zostaje potwierdzone odrębnym listem.
Zmiana funduszu
Jeżeli nie jesteś zadowolony z wybranego OFE lub w poprzednich losowaniach ZUS wybrał za Ciebie, a teraz sam postanowiłeś zadecydować o własnej przyszłości, możesz dokonać zmiany funduszu.
Opłaty z tytułu zmiany funduszu emerytalnego dotyczą klientów, których członkostwo w dotychczasowym OFE nie przekracza 24 miesięcy.
Opłaty te pokrywane są z własnych środków osób zmieniających OFE.
Zgodnie z przepisami (art. 119 ustawy o organizacji i funkcjonowaniu funduszy emerytalnych oraz Statutami OFE) opłata za zmianę funduszu emerytalnego wynosi:
-
dla klientów o stażu w OFE krótszym niż 1 rok – maksymalnie 160 zł,
-
dla klientów o stażu w OFE pomiędzy 1 a 2 lata – maksymalnie 80 zł.
W terminie 7 dni roboczych po otrzymaniu zawiadomienia o zmianie OFE, dotychczasowy fundusz wysyła listownie klientowi informację o wysokości opłaty oraz wskazuje rachunek pieniężny, na który opłata ma zostać przekazana.
W przypadku, gdy wpłacona opłata za zmianę, po udanym transferze, okaże się wyższa niż należna (np. ze względu na długie oczekiwanie na transfer) fundusz jest zobligowany do zwrotu różnicy na podany rachunek bankowy Klienta lub na wskazany adres.
Ubezpieczenie.com.pl/
Ubezpieczeniaonline.pl