Samo wykupienie polisy ubezpieczeniowej na wyjazd to nie wszystko.
Aby w pełni czuć się bezpiecznie, należy wiedzieć jak się zachować w razie wypadku i znać swoje obowiązki z tytułu zawartej umowy ubezpieczenia.
Wówczas wszelkie problemy dotyczące sfinansowania leczenia, zorganizowania transportu przez ubezpieczyciela, czy wypłaty odszkodowania ograniczamy do minimum.
-
Przed wyjazdem zapoznaj się z informacjami, co powinieneś zrobić w razie wypadku lub nagłego zachorowania.
Jeżeli coś jest do końca niejasne, nie domyślaj się, wyjaśnij sprawę z ubezpieczycielem jeszcze przez opuszczeniem kraju. Zazwyczaj wymagane jest niezwłoczne powiadomienie firmy ubezpieczeniowej, choć niektórzy ubezpieczyciele pozwalają poszkodowanemu samodzielnie załatwić sprawę, jeżeli koszty nie są wysokie (nie przekraczają np. 100 euro).
-
Pamiętaj o zabraniu ze sobą dokumentu potwierdzającego zawarcie umowy ubezpieczenia.
Najważniejsze dane to:
numer polisy i numer telefonu alarmowego. Jeżeli kupujesz polisę u agenta, w większości przypadków otrzymasz polisę lub kartę wielkości karty kredytowej z wypisanymi telefonami alarmowymi, nazwą ubezpieczyciela, numerem polisy i Twoim nazwiskiem. Jeżeli kupujesz polisę przez Internet, ważnym dokumentem jest wydruk polisy z komputera.
-
Dokument ubezpieczenia zawsze trzymaj przy sobie (wraz z dokumentem tożsamości).
W razie potrzeby będziesz mógł niezwłocznie powiadomić o zdarzeniu centrum pomocy lub ułatwić pracę służbom ratowniczym w razie gdybyś podczas wypadku stracił przytomność. Dobrym pomysłem jest wpisanie sobie danych polisy w telefon komórkowy.
-
Jeżeli zdarzy się wypadek lub nagle zachorujesz, postępuj zgodnie z zaleceniami centrum alarmowego.
To ono monitoruje udzielaną Ci pomoc i organizuje pokrycie ponoszonych w związku z wypadkiem kosztów. Do Ciebie należy opisanie tego, co się stało, gdzie jesteś, gdzie masz trafić do szpitala, itp.