Gdzie zgłaszać roszczenie?
Zgłoszenia roszczenia możne dokonać Administrator Grupy drogą elektroniczną przesyłając je na adres mailowy szkody.zycie@generali.pl
Po przyjęciu zgłoszenia roszczenia, kwalifikującego się do uproszczonej formy likwidacji szkody, ubezpieczony otrzymuje kartę płatniczą Generali, kopertę z numerem PIN oraz ulotkę informacyjną z opisem formy aktywacji karty, która zostanie zasilona najpóźniej w ciągu 48 godzin od momentu wpływu wniosku o wypłatę.
- Stosowanie uproszczonej procedury likwidacyjnej w grupowych ubezpieczeniach na życie opiera się podobnych zasadach, jakie Generali wprowadziło w ubezpieczeniach komunikacyjnych. Doświadczenie w tym zakresie pokazuje, że taka forma wypłaty odszkodowania jest przez klientów najbardziej doceniana i cieszy się wśród nich dużą popularnością. Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami dążymy do wprowadzenia podobnych rozwiązań przy obsłudze innych produktów ubezpieczeniowych. Zależy nam na uatrakcyjnieniu zarówno oferty produktowej, jak i zminimalizowaniu formalności przy zgłaszaniu roszczeń, wynikających z zajścia zdarzenia ubezpieczeniowego. Staramy się przy tym, by wdrażanie innowacyjnych rozwiązań było poprzedzone licznymi analizami, testami oraz programami pilotażowymi, w celu optymalizacji procesu wypłaty odszkodowań i świadczeń – mówi Michał Makarczyk, dyrektor Departamentu Likwidacji Szkód w Grupie Generali.
Słowo komentarza:
Po ubezpieczeniach komunikacyjnych Generali zaczyna usprawniać procedurę występowania o odszkodowanie w segmencie grupowych ubezpieczeń na życie. Wypłata świadczenia w ciągu 48 godzin brzmi imponująco. Wszystko dzięki zastosowaniu specjalnej karty i konsultacjach z klientami dotyczącymi przejrzystego przygotowania formularzy. Jednak to ekspresowe odszkodowanie wypłacane jest tylko w przypadku 5 klauzul i kwoty do 4 tysięcy złotych. Prawdopodobnie bardzo szybko inne towarzystwa wyjdą z jeszcze lepszymi propozycjami wypłaty odszkodowań i to nie tylko w ubezpieczeniach grupowych. Rynek pod tym względem w przeciągu kilku ostatnich miesięcy bardzo się zmienił. Mogli to odczuć zwłaszcza posiadacze polis komunikacyjnych. Podobny trend do poprawy jakości obsługi klienta powoli można zaobserwować w innych segmentach rynku.
Źródło: Komunikat prasowy Generali
Jakub Tabisz