Zdaniem ekspertów w 2011 roku rynek bancassurance będzie się nadal rozwijał. W jakim kierunku będą zachodziły zmiany? Które produkty ubezpieczeniowo-bankowe mają szanse osiągnąć największe wskaźniki sprzedaży?
Zdaniem ekspertów ubezpieczeniowych, w najbliższym czasie rynek bancassurance będzie rósł, chociaż nie tak dynamicznie jak w 2008 i 2009 roku. Nadal jest to bardzo atrakcyjny kanał dystrybucji dla ubezpieczycieli życiowych, jednak i on będzie się zmieniał. W ostatnich latach dominującym rozwiązaniem ubezpieczeniowo-bankowym były polisolokaty, a następnie produkty strukturyzowane. Teraz można zauważyć tendencję dążącą do równowagi w zakresie linii produktowych.
„Zmiany w ofercie nie będą zachodzić w tempie rewolucyjnym, dlatego też należy oczekiwać, że w najbliższym czasie nadal będzie przeważać przypis składki z produktów inwestycyjnych ze składką jednorazową, a udział ubezpieczeń ze składką regularną będzie zwiększał się stopniowo” – wyjaśnia Danuta Żukowska, dyrektor Departamentu Bancassurance w ING Życie. „Dodatkowym czynnikiem wzmacniającym dążenie do równowagi, oprócz ogólnej koniunktury oraz rosnącej świadomości ubezpieczeniowej klientów, będzie Solvency II, która zdywersyfikuje działania ubezpieczycieli”.
Biorąc pod uwagę tendencje rynkowe, również ING Życie buduje biznes poprzez zróżnicowaną ofertę. Firma kładzie duży nacisk na ubezpieczenia ochronne oraz ze składką regularną – zarządzanie ryzykiem ubezpieczeniowym jest bowiem kluczową kompetencją zakładu ubezpieczeń. Jednocześnie towarzystwo nadal utrzymuje silną pozycję w ubezpieczeniach inwestycyjnych ze składką jednorazową, reprezentowanych przez ubezpieczenia unit-linked i produkty strukturyzowane.
Informacja prasowa ING Życie z dnia 24.03.2011 r.