Intensywne opady deszczu w ostatnich dniach spowodowały zalania i podtopienia w wielu miejscowościach. Liczne budynki mieszkalne i gospodarstwa znalazły się pod wodą. Ubezpieczyciele, m.in. TUiR Allianz oraz Ergo Hestia, zapewniają bardzo szybką likwidację szkód.
Obecnie w Allianz rejestrowanych jest ok. 50 zgłoszeń szkód na godzinę. Najwięcej z nich dotyczy miejscowości w południowej Polsce, a w szczególności w Bielsku-Białej, Żywcu, Wiśle, Skoczowie, Pszczynie, Czechowicach-Dziedzicach i Kętach.
Allianz w takiej sytuacji stosuje szybką ścieżkę likwidacji tego typu szkód.
-
Wykorzystujemy nasze doświadczenia z ostatniej ciężkiej zimy i wiosennej odwilży. Wtedy to wprowadziliśmy procedury związane z szybką ścieżką likwidacji drobnych szkód majątkowych. Te procedury znacznie upraszczają wypłatę świadczenia ubezpieczonym klientom i pozwalają poszkodowanym szybko uzyskać pieniądze na pokrycie szkód wyrządzonych przez wodę - mówi Danuta Gołaszewska, Dyrektor Departamentu Likwidacji Szkód Indywidualnych w TUiR Allianz Polska.
Allianz znacznie powiększył zespół rzeczoznawców majątkowych działających na południu Polski, który odpowiedzialny jest za sprawne przeprowadzanie oględzin bezpośrednio na miejscu zdarzenia. Niestety, z powodu utrzymującego się wysokiego poziom wody w wielu miejscowościach, nie zawsze mają oni możliwości dojazdu do zalanych terenów.
Z kolei klienci Ergo Hestii w ostatnich pięciu dniach zgłosili 1200 szkód spowodowanych intensywnymi opadami deszczu. To ponad dwa razy więcej, niż w analogicznym okresie bez opadów.
-
Z powodu wyjątkowej sytuacji staramy się możliwie jak najbardziej ułatwić naszym klientom likwidację szkód - mówi Mariusz Korzeniewski, Zastępca Dyrektora Biura Ubezpieczeń Indywidualnych Ergo Hestii. -
Szkody powodziowe najszybciej można zgłosić za pomocą eKonta ubezpieczeniowego. Mamy już pierwsze takie zgłoszenia.
W eKoncie cała korespondencja związana ze zgłoszeniem szkody i jej likwidacją odbywa się drogą elektroniczną. Co więcej, jeśli szacunkowa wartość zgłoszonej szkody nie przekroczy 5 tys. zł, to klient może zlikwidować ją samodzielnie - oględziny nie są wtedy potrzebne.
-
Gdy klient wypełni formularz zgłoszenia szkody, likwidator opublikuje w systemie listę dokumentów potrzebnych do likwidacji szkody - dodaje Korzeniewski. -
Po ich dostarczeniu przez klienta, w eKoncie publikowany jest kosztorys i decyzja dotycząca wypłaty odszkodowania.
Klienci poszkodowani przez powódź i likwidujący szkody tradycyjną drogą, również mogą liczyć na udogodnienia ze strony Ergo Hestii. Ubezpieczyciel szczególny nacisk kładzie na szybki kontakt z klientem i wypłatę kwot bezspornych. Spółka wprowadziła także uproszczenia dotyczące szacowania szkód, głównie zalań pomieszczeń piwnicznych. Dodatkowo, likwidatorów z terenów objętych powodzią już wspierają eksperci z mniej zagrożonych rejonów Polski.
Źródło: Allianz, Ergo Hestia
OZ