Usługi assistance dodawane do kont bankowych podnoszą ich atrakcyjność - tak uważa 68% właścicieli ROR-ów wyposażonych w pomocowe dodatki*. Sprawdziliśmy, co konkretnie największe banki w Polsce dołączają do swoich kont.
Sprawdzam moją składkę!
Pod uwagę wzięliśmy 10 największych banków pod względem ilości kont indywidualnych (złotowych, bez oszczędnościowych) w oparciu o dane z III kwartału 2013 roku z raportu PRNews. Analizowaliśmy konta indywidualne, powszechnie dostępne (choć w dwóch przypadkach konta są oferowane przede wszystkim osobom w określonym wieku).
Informatyk do ROR, mała czarna do karty
Pod względem zakresu oferowanych usług pomocowych wyróżniają się propozycje Pekao SA, Alior Banku, a także Eurobanku. Wszystkie z wymienionych banków nie pobierają opłat za oferowane pakiety. Przy Eurokoncie Aktywnym Banku Pekao SA można znaleźć assistance domowy, pomoc informatyka w razie awarii komputera, assistance medyczny w kraju i za granicą, assistance samochodowy, oraz informacyjny i osobistego asystenta (Concierge). Ciekawe dodatki pomocowe oferuje też Alior Bank, który obok assistance do konta (pomoc w domu, pomoc medyczna, assistance w podróży samochodem, pomoc lekarza za granicą, ubezpieczenie bagażu, porada prawna, ubezpieczenie telefonu komórkowego, rowerowe assistance) ma też kartę kredytową wyposażoną w małą czarną czyli pakiet assistance dla kobiet.
Taka karta zawiera pogotowie stylistyczne (propozycje ubioru czy fryzury na różne okazje), beauty assistance (pomoc w wyborze, rezerwacja oraz finansowanie wizyty w salonie kosmetycznym) czy osobistego trenera fitness. W podobnym kierunku idzie Millennium, który przy swojej karcie kredytowej Impresja oferuje bezpłatny pakiet assistance dedykowany kobietom i do nich dopasowany: prowadzenie osobistego terminarza (np. umawianie wizyt w gabinecie kosmetycznym, organizacja opiekunki do dziecka), assistance domowe i medyczne (dla posiadaczki karty oraz członków rodziny). Takie ubezpieczenie pomaga w organizacji i pokrywa koszty korepetycji dla dziecka, opieki nad dziećmi, osobami starszymi, a także zwierzętami w trakcie choroby posiadacza karty. Eurobank w swej ofercie assistance skupił się na usługach dla domu i jego mieszkańców – klient otrzymuje pomoc w awariach domowych (home assistance oraz assistance dla sprzętu komputerowego), a także pomoc medyczną.
Chociaż większość pakietów assistance przy analizowanych kontach jest bezpłatna, to jednak są banki, które pobierają za nie dodatkową opłatę - w zależności od zawartości pakietu wyceniają je między 7, a 21 złotych (jak mBank).
Po co bankom assistance?
-
Badania wskazują, że assistance jest produktem lojalizującym, docenianym przez klientów w bankach nawet bardziej niż u ubezpieczycieli. To, nad czym powinny mocniej pracować banki i firmy assistance, to budowanie świadomości wśród klientów. Wg badań w 2013 roku 80% respondentów widziało potrzebę korzystania z assistance, wobec 60% w 2011 roku. Wg przeprowadzonych przez Nielsen Polska na nasze zlecenie badań w 2013 roku liczba interwencji assistance wyniosła ponad 1,12 mln i drugi rok z rzędu przekroczyła milion. Polacy najczęściej korzystali z pomocy dla auta, w podróżach zagranicznych, z assistance domowego i medycznego. Te kategorie pojawiają się w tabeli, choć wydaje się, że banki za słabo je komunikują – komentuje Tomasz Brożyna dyrektor sprzedaży i marketingu w Mondial Assistance.
Sprawdzam moją składkę!