Jak ubezpieczyć sprzęt do telepracy?
Zarówno dla pracodawcy jak i pracownika najlepszą formą ubezpieczenia sprzętu służącego do pracy będzie polisa w formule all risks. Takie ubezpieczenie obejmuje zakresem wszystkie zdarzenia powodujące szkodę z wyjątkiem tych, które zostały wyraźnie określone przez ubezpieczyciela w wyłączeniach odpowiedzialności. Jeśli telepracownik przywłaszczy sobie cudze mienie lub jego domowy pupil przegryzie kable i uszkodzi laptopa, a ubezpieczyciel wyraźnie nie napisał w umowie, że w takich sytuacjach nie ponosi odpowiedzialności za szkodę, to odszkodowanie powinno zostać wypłacone.
Inaczej wygląda sytuacja, gdy polisa obejmuje wąski zakres usług, a zapisy w ogólnych warunkach ubezpieczeniach są mało precyzyjne. Firma ubezpieczeniowa może wtedy odmawiać wypłaty odszkodowania powołując się na nieoczywiste punkty umowy. A taka sytuacja nie będzie na rękę pracodawcy, który czeka na wykonaną pracę, ani pracownikowi, który oczekuje zapłaty za wykonaną na rzecz przedsiębiorstwa pracę.
Joanna Kubica