Assistance to idealne rozwiązanie dla wszystkich przedsiębiorców, którzy cenią swój czas i pieniądze. Jeśli zarządzamy małym lub średnim przedsiębiorstwem warto wiedzieć, gdzie szukać usług pomocowych i na co zwracać uwagę przy ich wyborze.
Co składa się na assistance dla MŚP? W ramach usług pomocowych możemy liczyć również na informację i pomoc prawną, interwencyjny assistance medyczny, pomoc w zdarzeniach losowych oraz wsparcie informacyjne i organizacyjne dla pracowników w razie utraty pracy. Nowoczesna oferta jest przygotowywana pod konkretne potrzeby klienta. W takim przypadku mogą być wykorzystane wszystkie lub tylko niektóre elementy wachlarza usług assistance – w zależności od potrzeb produktowych i nośnika (polisa majątkowa, karta firmowa, ubezpieczenie grupowe na życie itp.) oraz segmentu działalności.
Na co warto zwrócić uwagę wybierając assistance?
Niezwykle istotne przy wyborze assistance dla MŚP jest sprawdzenie przez przedsiębiorcę, czy charakterystyka produktu odpowiada rodzajowi prowadzonej przez niego działalności. Inaczej wygląda zapotrzebowanie na usługi szklarza w punkcie usługowym, sklepie ze szklanymi gablotami, gabinecie lekarskim, czy w firmie transportowej. Oferta pakietu assistance dla MŚP powinna być tak skonfigurowana, aby świadczenia odpowiadały potrzebom (ryzykom) pojawiającym się najczęściej w danym segmencie rynku, czyli inne świadczenia potrzebne są dla firm handlowych, usługowych, wolnych zawodów, transportu itp. Ważne jest także by nie nakładały się z już posiadanymi pakietami - np. usługi medyczne, kiedy firma ma wykupiony abonament z innego źródła. Ponieważ assistance dla MŚP dodawany jest często do produktów takich jak ubezpieczenia lub karty, warto w danym przedsiębiorstwie przechowywać wiedzę o posiadanych gwarancjach assistance. Trzeba też pamiętać o sposobach zgłaszania zdarzenia i korzystania ze świadczeń, gdyż zwrot kosztów post fatum najczęściej nie jest możliwy.
Jaki jest zakres ochrony?
W zakresie assistance dla MŚP znajduje się pomoc techniczna, dozór lub przewiezienie mienia firmy po włamaniu, pożarze lub innym zdarzeniu losowym. Usługi pomocowe to także organizacja i/lub pokrycie kosztów sprzątania po szkodach wywołanych zdarzeniem losowym, pomoc techniczna specjalistycznych serwisów, informacja i pomoc prawną w zakresie różnych obszarów. Oczywiście działalność biznesowa to nie tylko kontrakty i zarządzanie naszymi nieruchomościami. Warto pamiętać o sprawach personalnych. Assistance oferuje pomoc informacyjną i organizacyjną dla pracodawców w zakresie organizacji pracowników zastępczych, pomoc informacyjną i organizacyjną dla pracowników w razie utraty pracy, różne infolinie o charakterystyce dostosowanej do segmentu działalności danego przedsiębiorstwa. Usługi pomocowe dla MŚP to także interwencyjny assistance medyczny, czyli telefoniczna informacja medyczna, interwencje lekarza w pracy, przewóz sanitarny chorych/poszkodowanych - dla właścicieli małych i średnich przedsiębiorstw i/lub jego pracowników w razie wypadku w pracy lub nagłego zachorowania.
Składki Assistance – co warto wiedzieć?
Warto zwrócić uwagę na fakt, że na wysokość składki najbardziej wpływa to, czy assistance jest produktem głównym, czy też jest ono automatycznie dodane/włączone do innego produktu głównego jak np. inne ubezpieczenie albo np. karta bankowa – wówczas koszt dla klienta jest praktycznie nieodczuwalny. Na wycenę, niezależnie od sposobu dystrybucji, ma też wpływ udział w portfelu docelowym przyszłych ubezpieczonych MŚP segmentów wyższego ryzyka, jakim jest np. drobny handel czy usługi, oferujące swoje produkty „na poziomie ulicy” – głównie z racji ryzyka licznych mniej lub bardziej poważnych incydentów podlegających ochronie assistance. Wpływ na koszty ma też ilość lokalizacji (np. nieruchomości, w których dane przedsiębiorstwo prowadzi działalność), które będą podlegały (ew. wraz z pracującymi tam ludźmi) ochronie assistance. Inne czynniki mają charakter ściśle aktuarialny i są ustalane przez specjalistów firmy assistance tj. Inter Partner Assistance.
Michał Krzyżanowski,
Pełnomocnik Zarządu ds. Klientów Strategicznych - Prokurent
Inter Partner Assistance Polska S.A.
Dyrektor Handlowy ds. Klientów Strategicznych
Inter Partner Assistance S.A. Oddział w Polsce
Kontakt:
Edyta Miszczuk
604 089 990
edyta.miszczuk@multipr.pl
Piotr Mierzwiński
604 089 929
piotr.mierzwinski@multipr.pl
Multi Communications,
ul. Wrotkowa 14,
02-553 Warszawa
tel.: (22) 845 04 36
Informacja prasowa Inter Partner Assistance z dnia 07.10.2010 r.