Sprzeda¿ polis przez internet czy telefon jest coraz bardziej popularna. W niektórych krajach dystrybucja ubezpieczeñ t± drog± siêga nawet 40-50%. W Polsce coraz wiêcej osób przekonuje siê do tej formy, za¶ oferta ubezpieczycieli jest coraz wiêksza.
T± drog± najlepiej sprzedawaæ proste polisy np. komunikacyjne, turystyczne czy mieszkaniowe. Ma ona wiele zalet m. in. mo¿liwo¶æ porównania cen i zakresu ubezpieczenia, ca³odobowy dostêp, elastyczno¶æ ofert, czêsto ni¿sz± cenê (w porównaniu z tymi oferowanymi np. przez agentów).
Polisê mo¿na kupiæ przez telefon lub Internet. Pierwsza opcja polega na rozmowie telefonicznej, a nastêpnie na przes³aniu umowy poczt±. Op³atê uiszcza siê przy odbiorze listu lub dokonuje siê p³atno¶ci kart± kredytow±. Przy zakupie polisy przez komputer nale¿y uwa¿nie czytaæ jej tre¶æ. Je¿eli za sk³adkê zap³acimy kart± kredytow±, potwierdzenie otrzymamy zazwyczaj drog± elektroniczn± lub faksem. Niezale¿nie od elektronicznego potwierdzenia, zak³ad ubezpieczeñ wysy³a dokumenty poczt± lub przez kuriera.
W Internecie znajduj± siê strony, gdzie mo¿na w jednym miejscu znale¼æ oferty wielu ubezpieczycieli np.
www.ubezpieczeniaonline.pl
Dokumenty potwierdzaj±ce zakup ubezpieczenia zostan± po kilku dniach dostarczone poczt±. Ochrona dzia³a zazwyczaj od nastêpnego dnia po zakupie. Dokumentem po¶wiadczaj±cym nabycie polisy mo¿e byæ potwierdzenie otrzymane e-mailem.
Nale¿y pamiêtaæ, aby wybraæ tak± opcje ubezpieczenia, któr± rzeczywi¶cie chcemy kupiæ oraz by podawaæ jedynie prawdziwe dane i czytaæ dok³adnie wszystkie informacje.
¬ród³o: Rzeczpospolita
OZ