Inter Partner Assistance odnotowa³a 21% wzrostu warto¶ci wyniku netto w porównaniu do roku 2008. W ci±gu 12 miesiêcy firma zwiêkszy³a liczbê klientów, zatrudnienie oraz wprowadzi³a na rynek innowacyjne produkty.
Dobre wyniki Inter Partner Assistance Polska SA s± miêdzy innymi efektem optymalizacji wydatków oraz zmian struktury kontraktów. Firmie uda³o siê zmniejszyæ udzia³ umów obci±¿onych prowizjami. Na koniec 2009 roku stanowi³y one 9% warto¶ci sk³adki zarobionej. Podjête dzia³ania pozwoli³y Inter Partner Assistance Polska SA zwiêkszyæ rentowno¶æ netto, która wzros³a w ubieg³ym roku z 6% do 10%. Prze³o¿y³o to siê na wzrost wyniku netto o 21%.
„
Osi±gniêcie wy¿szej rentowno¶ci by³o mo¿liwe równie¿ dziêki wdro¿eniu szeregu rozwi±zañ zwiêkszaj±cych efektywno¶æ firmy i doskonal±cych procesy wewnêtrzne.” – mówi Marta Kaleñska – Ja¶kiewicz, Prezes Zarz±du Inter Partner Assistance Polska S.A. - „
Od 2007r pracujemy w systemie doskonalenia procesów Six Sigma (pod nazw± w³asn± AXA Way). W roku ubieg³ym podjêli¶my decyzjê o stosowaniu metodyki zarz±dzania projektami opartej o standardy PRINCE2. W skali dwóch ostatnich lat przeszli¶my drogê od ISO do TQM – kompleksowego zarz±dzania jako¶ci±.”
Potwierdzeniem wysokich standardów jako¶ci w Inter Partner Assistance Polska s± kluczowe wska¼niki wydajno¶ci (KPI), dotycz±ce operacyjnego procesowania pomocy assistance. Firma osi±gnê³a w 2009r. odbieralno¶æ zg³oszeñ na poziomie ponad 97%, wska¼nik SLA platform operacyjnych (dotycz±cy obs³ugi spraw zgodnie ze standardami za³o¿onymi w umowach) równy 90% oraz ¶redni czas dojazdu pomocy drogowej poni¿ej 30 min. Liczba reklamacji w 2009r. stanowi³a u³amek procenta wszystkich zrealizowanych spraw assistance.
Nowi klienci i nowe produkty
W minionym roku wymagania stawiane przed produktami assistance wyra¼nie ewoluowa³y. Klienci instytucjonalni coraz czê¶ciej d±¿yli do rozszerzenia swojej oferty o warto¶æ dodan± dla klienta indywidualnego. W zwi±zku z tym zaczêli wprowadzaæ lub rozwa¿aæ wprowadzenie us³ug pomocowych, jako samodzielnych produktów niezwi±zanych dystrybucyjnie z ofert± podstawow±, za to spójnych ze strategi± sprzeda¿y i komunikacji marketingowej. Dla firm assistance oznacza³o to nowe wyzwania w zakresie innowacji produktowej i jako¶ci procesowej.
„
Jednym z decyduj±cych elementów, które wp³ynê³y na nasze wyniki finansowe w zesz³ym roku by³o nowoczesne zaplecze technologiczne.” - mówi Maciej Malczyñski, Dyrektor Departamentu Rozwoju Produktów i Wdro¿eñ w Inter Partner Assistance Polska S.A. - „
Elastyczne zaplecze technologiczne i dojrza³o¶æ procesowa mocno osadzona w systemach jako¶ci umo¿liwi³y nam szybkie wdra¿anie nowych kontraktów. Dziêki temu w 2009 roku praktycznie z dnia na dzieñ rozpoczêli¶my obs³ugê klientów Towarzystwa Ubezpieczeñ HDI Asekuracja w zakresie assistance samochodowego.”
W ubieg³ym roku, oprócz podpisania umowy z HDI, Inter Partner Assistance Polska S.A. rozpoczê³a wspó³pracê z kilkoma innymi partnerami, wdra¿aj±c przy okazji szereg innowacyjnych rozwi±zañ rynkowych. W pierwszej po³owie roku firma nawi±za³a wspó³pracê z liderem grupowych ubezpieczeñ travel - Towarzystwem Ubezpieczeñ Signal Iduna. Spó³ka wprowadzi³a równie¿ innowacyjny produkt dla klientów DB Kredyt, którym pakiet pomocowy zapewnia szeroki zakres innowacyjnych ¶wiadczeñ, mocno sprofilowanych pod potrzeby zakupu i utrzymania pojazdu. Oferta ta obejmuje m.in. tzw. inspekcje samochodowe, umo¿liwiaj±ce sprawdzenie ogólnego stanu technicznego pojazdu przed jego zakupem. W tym roku firma wdro¿y³a równie¿ inspekcje samochodów dla serwisów Rankomat.pl i Inseco.pl. W¶ród nowych klientów Inter Partner Assistance znalaz³y siê te¿: Eurobank, Euronet oraz AXA TUiR.
„
Dziêki nowym kontraktom odnotowali¶my wzrost liczby spraw typu travel o 167% i assistance samochodowego o 14%.” - mówi Marta Kaleñska – Ja¶kiewicz, Prezes zarz±du w Inter Partner Assistance Polska S.A. – „
Dziêki temu - pomimo trudnych warunków rynkowych - miniony rok mo¿emy uznaæ za udany. Wielu z nowych partnerów instytucjonalnych zdecydowa³o siê na wspó³pracê z nami ze wzglêdu na nasze dopracowane procesy wewnêtrzne. Ten czynnik ma bezpo¶rednie prze³o¿enie na jako¶æ us³ug assistance i satysfakcjê klientów indywidualnych naszych partnerów biznesowych.”
Dobra kondycja finansowa Inter Partner Assistance to równie¿ efekt zdywersyfikowanego portfela klientów instytucjonalnych. Firma zakoñczy³a rok 2009 wspó³pracuj±c z 55 spó³kami, w¶ród których najwiêksz± czê¶æ stanowili ubezpieczyciele, banki, producenci samochodów i firmy leasingowe. Z my¶l± o dalszym rozwoju i wzro¶cie rentowno¶ci spó³ka wdra¿a obecnie kolejne kontrakty, pionierskie produkty pomocowe oraz rozwi±zania wewnêtrzne. Inter Partner Assistance Polska S.A. realizuje swoj± strategiê, w ramach której stale d±¿y do dostarczania pomocy na najwy¿szym poziomie i wytyczania dalszych kierunków rozwoju swojej bran¿y.
Kontakt:
Pawe³ Tabaka
664 117 109
pawel.tabaka@multipr.pl
Edyta Miszczuk
604 089 990
edyta.miszczuk@multipr.pl
Multi Communications,
ul. Wrotkowa 14
02-553 Warszawa
tel.: (22) 845 04 36
fax.: (22) 845 65 92
Informacja prasowa Inter Partner Assistance z dnia 15.03.2010 r.