Sopockie Towarzystwo Ubezpieczeñ Ergo Hestia SA, oferuj±ce ubezpieczenia maj±tkowe, w okresie I-III 2010 roku zebra³o 573 milionów z³ sk³adki przypisanej brutto. Tym samym dynamika sprzeda¿y ubezpieczeñ maj±tkowych w Ergo Hestia wynios³a 109 procent w porównaniu z analogicznym okresem roku ubieg³ego. Wynik netto firmy wyniós³ (-) 49,7 milionów z³.
MTU Moje Towarzystwo Ubezpieczeñ SA - drugie w Grupie towarzystwo zajmuj±ce siê ubezpieczeniami maj±tkowymi - zebra³o 110 milionów z³ sk³adki przypisanej brutto. Dynamika sprzeda¿y wynios³a 117 procent. Zysk netto MTU wyniós³ 1,6 milionów z³otych.
Sopockie Towarzystwo Ubezpieczeñ na ¯ycie Ergo Hestia SA zebra³o 176 milionów z³ sk³adki przypisanej brutto. Dynamika sprzeda¿y wynios³a 272 procent, a zysk netto 8 milionów z³.
Ostra zima wp³ynê³a na wynik
W wyniku finansowym STU Ergo Hestia po pierwszym kwartale 2010 roku wyra¼nie widaæ skutki bezprecedensowo ciê¿kiej zimy. W efekcie zawirowañ atmosferycznych odnotowali¶my 50-cio procentowy wzrost ilo¶ci szkód w porównaniu z analogicznym okresem ubieg³ego roku. Suma wyp³aconych odszkodowañ z tytu³u szkód zimowych wzros³a o 40 procent w tym samym czasie. Szacunki wskazuj±, ¿e wszystkie koszty zwi±zane z nadzwyczajn± aur± przekroczy³y 80 milionów z³otych, wp³ywaj±c bezpo¶rednio na wynik netto spó³ki maj±tkowej.
Wydarzenia ostatnich tygodni (powód¼) wyra¼nie wskazuj±, ¿e anomalia pogodowe w dalszym ci±gu bêd± bardzo silnie determinowa³y wyniki finansowe towarzystw w nastêpnych miesi±cach.
Pierwszy direct dla m³odych kierowców
W pierwszym kwartale 2010 roku w ofercie Grupy ERGO Hestia pojawi³a siê platforma You Can Drive (www.youcandrive.pl), jedyny w Polsce kana³ direct dedykowany tylko osobom m³odym, do 30 roku ¿ycia. Ma on w swojej ofercie proste produkty komunikacyjne, mieszkaniowe i podró¿ne, odpowiadaj±c na potrzeby tego niedocenianego na rynku segmentu. Najwa¿niejszymi zaletami You Can Drive jest z pewno¶ci± wygoda zakupu i przystêpna cena. Nowy projekt to uzupe³nienie dotychczasowej oferty Ergo Hestii.
Du¿e wzrosty w spó³ce ¿yciowej
Konsekwentny rozwój produktów ochronnych proponowanych przez STU Ergo Hestia na ¯ycie, poszerzanie dostêpno¶ci poprzez rozbudowê sieci dystrybucji oraz szybki rozwój wspó³pracy bankassurance sprzyjaj± budowaniu coraz silniejszej pozycji Ergo Hestii w¶ród ubezpieczycieli ¿yciowych. STUn¯ odnotowa³o 272-procentow± dynamikê sprzeda¿y. Zachowuj±c konserwatywne podej¶cie do definicji istoty ryzyka i roli ubezpieczyciela na rynku us³ug finansowych, spó³ka wygenerowa³a 8 milionów z³otych zysku netto.
Optymalizacja taryf
Pogarszanie siê wyników technicznych jest spowodowane m.in. rozszerzeniem zakresu ubezpieczeñ OC, np. wyp³acaniem odszkodowañ z tytu³u zado¶æuczynieñ za cierpienia dla rodzin ofiar wypadków drogowych, zwiêkszon± ilo¶ci± szkód poza granicami Polski i rosn±cymi kosztami napraw. Równocze¶nie trzeba mieæ ¶wiadomo¶æ faktu, ¿e ¶rednie stawki polis komunikacyjnych w Polsce s± najni¿sze w Europie.
Istnieje realne niebezpieczeñstwo, ¿e podtrzymywanie tego negatywnego trendu zahamuje rozwój bran¿y ubezpieczeniowej. Wprowadzanie innowacji bêdzie musia³o zej¶æ na drugi plan u wiêkszo¶ci konkurentów. W d³u¿szej perspektywie odbije siê to na kliencie i jego bezpieczeñstwie. Bran¿ê czeka zatem szybka i nieuchronna korekta cen.
Kontakt:
Wojciech Wê¿yk
Dyrektor Biura Prasowego
wojciech.wezyk@hestia.pl
Grupa Ergo Hestia
ul.: Hestii 1
81-731 Sopot
tel.: +58 555 61 63
mobile: +48 508 04 61 63
Informacja prasowa Hestii z dnia 10.06.2010 r.