Sobotnie obfite opady deszczu spowodowa³y powód¼ m. in. w Bogatyni i Zgorzelcu. Obecnie organizowana jest pomoc dla ludzi poszkodowanych w tym kataklizmie. Pospieszyli z ni± równie¿ ubezpieczyciele. PZU oraz Generali ju¿ wysy³aj± swoje mobilne biura na zalane tereny.
W zwi±zku z powodzi±, jaka nawiedzi³a tereny Bogatyni, Generali podjê³o wszelkie mo¿liwe kroki, aby jako ubezpieczyciel Gminy Bogatyni natychmiast rozpocz±æ proces likwidacji szkód. Do wjazdu na tereny dotkniête powodzi± gotowi s± wykwalifikowani rzeczoznawcy firmy, których zadaniem bêd± szybkie oglêdziny oraz rozpoczêcie procesu wyp³aty odszkodowañ. Do¶wiadczeni w ocenie szkód infrastrukturalnych i powodziowych eksperci czekaj± obecnie na mo¿liwo¶æ wjazdu na teren gminy i rozpoczêcie szacowania powsta³ych zniszczeñ i start.
W ramach dodatkowej pomocy Generali zdecydowa³o siê na przekazanie ¶rodków finansowych na zakup najpotrzebniejszych artyku³ów. w tym m.in. wody i ¶rodków czysto¶ci, dla poszkodowanych w powodzi na tym terenie. Niezale¿nie od tego oddzia³ Generali we Wroc³awiu przy ul. Prostej 36 prowadzi obecnie zbiórkê ¿ywno¶ci, wody oraz artyku³ów chemicznych dla mieszkañców Bogatyni.
Najwiêkszy polski ubezpieczyciel, PZU, równie¿ wysy³a swoich likwidatorów na obszary dotkniête przez wielk± wodê. Dzisiaj udadz± siê oni do Zgorzelca, na jutro planowana jest Bogatynia. Towarzystwo zapewnia, ¿e w obu dotkniêtych katastrof± miejscowo¶ciach Biuro bêdzie urzêdowaæ do ostatniego klienta.
¬ród³o: Generali, Gazeta Ubezpieczeniowa
OZ