Izabela Jarosz, Dyrektor Personalny w Mondial Assistance zwyciê¿y³a w konkursie na Top Mened¿era HR, zorganizowanym przez wydawnictwa Presspublica i Top Media. O tytu³ najlepszego polskiego HR-owca walczy³o kilkuset pracowników dzia³ów personalnych z ca³ego kraju.
Zwyciê¿czyni konkursu jest od sierpnia 2006 roku szefem dzia³u personalnego w Mondial Assistance. Izabela Jarosz jako kierownik, a nastêpnie dyrektor, budowa³a od podstaw dzia³ HR w tej firmie. Od pocz±tku bie¿±cego roku jest tak¿e koordynatorem HR w regionie z³o¿onym z 5 krajów. Do¶wiadczenie zdobywa³a m.in. w dziale zasobów ludzkich w Auchan Polska. Jest absolwentk± psychologii oraz historii sztuki Uniwersytetu Jagielloñskiego w Krakowie.
Do konkursu, którego celem by³o wy³onienie kreatywnych twarzy polskiego HR oraz umo¿liwienie im zaprezentowania w³asnych wizji nowoczesnego zarz±dzania zasobami ludzkimi, mogli zg³aszaæ siê pracownicy dzia³ów HR z firm dzia³aj±cych na terenie ca³ej Polski. Pierwsze dwa etapy, które polega³y na wype³nieniu testu wiedzy z zakresu prawa pracy, internetowych testów kompetencyjnych oraz gry strategicznej, pozwoli³y na wyselekcjonowanie 25 osób, które zaprezentowa³y najszersz± wiedzê. Najlepsi zmierzyli siê z zadaniem, jakim by³a osobista prezentacja przed konkursowym jury.
Konkurs na Top Mened¿era HR jest organizowany cyklicznie przez redakcje Rzeczpospolitej i Personel Plus. Tegoroczny by³ drugim w historii. Wziê³o w nim udzia³ 600 pracowników dzia³ów personalnych z ca³ej Polski.
Izabela Jarosz, Dyrektor Personalny w Mondial Assistance:
Tytu³ Top Mened¿era HR to nie tylko du¿e wyró¿nienie, to tak¿e ¶wiadectwo uznania dla drogi, jak± przeszed³ stworzony przeze mnie w Mondial Assistance dzia³ personalny. Jest to nagroda tym bardziej cenna, ¿e stanowi podsumowanie wieloletnich wysi³ków. Do tego konkursu bowiem nie mo¿na przygotowaæ siê w ci±gu kilku dni.
W moim przypadku tytu³ Top Mened¿era HR stanowi tak¿e uk³on w stronê ca³ej firmy, która z powodzeniem wdra¿a kolejne kroki przygotowanej przez mnie strategii HR. Jest to wiêc nie tylko moje osobiste zwyciêstwo, ale wygrana wszystkich pracowników Mondial Assistance. W mojej opinii rola HR opiera siê na wspó³dzia³aniu, umiejêtno¶ci s³uchania, rozumieniu potrzeb biznesu i elastycznym na nie reagowaniu. Dlatego niezbêdn± cech± dobrego HR mened¿era jest zaanga¿owanie w ¿ycie firmy.
Najtrudniejsze pytanie, jakie pad³o w ca³ym wieloetapowym procesie weryfikacji kandydatów na Top Mened¿era 2010 dotyczy³o projektu, którego by³am wy³±cznym inicjatorem i wykonawc±. Odpowiedzia³am, ¿e taki projekt nie istnieje. Wierzê bowiem, ¿e sukces ka¿dego przedsiêwziêcia zale¿y od umiejêtno¶ci pozyskania osób do wspó³pracy. Ka¿de narzêdzie, jakie jest wdra¿ane przez dzia³ HR musi zostaæ zaakceptowane przez osoby, którym ma s³u¿yæ oraz dopasowane do kultury firmy. Dlatego w codziennej pracy stawiam na budowanie zaanga¿owania i odpowiedzialno¶ci za realizowane zadania, gdy¿ w moim przekonaniu warunkuj± one zarówno sukces indywidualny pracownika, jak i ca³ej organizacji.
Strategia HR, któr± na co dzieñ realizujê w Mondial Assistance opiera siê na 3 filarach. Kluczowy jest rozwój organizacji, dlatego postawi³am na rekrutacjê wewnêtrzn±. W naszej firmie, dla osób, które znaj± swoje silne strony i maj± jasno sprecyzowany cel, nie ma rzeczy niemo¿liwych. Nawet zaczynaj±c od najni¿szego stanowiska mo¿na z powodzeniem rozwijaæ siê w wybranym kierunku i szybko awansowaæ. Determinantem jest nie tylko wiedza i predyspozycje, ale przede wszystkim motywacja do samorozwoju. Ponadto, staram siê tak dobieraæ zespó³ Mondial Assistance, aby odzwierciedla³ warto¶ci, wed³ug których dzia³amy. S± to troska, wspólnota, aktywno¶æ, profesjonalizm i zaufanie. Jedn± z naczelnych zasad polityki HR w naszej firmie jest tak¿e elastyczno¶æ. Wyznajê zasadê, ¿e procedury powinny byæ tworzone po to, aby s³u¿y³y ludziom i firmie. W tym roku nasza firma wdro¿y³a system telepracy pozwalaj±cy na wykonywanie s³u¿bowych obowi±zków z domu oraz ruchomy czas pracy, dziêki któremu mo¿na indywidualnie okre¶laæ godzin± rozpoczêcia i zakoñczenia pracy.
Tytu³ Top Mened¿era HR oznacza dla mnie ukoronowanie tych wszystkich wysi³ków. W moim przekonaniu jest to wyra¼ny sygna³, ¿e droga rozwoju strategii zarz±dzania lud¼mi, któr± stworzyli¶my w Mondial Assistance jest w³a¶ciwym rozwi±zaniem. Tytu³ ten jest tym bardziej cenny, ¿e przyznany przez niezale¿ne instytucje, z³o¿one z wybitnych ekspertów z wielu obszarów HR.
Kontakt:
Ewelina Wojtysiak
Senior Specialist
ewelina.wojtysiak@eurorscg.pl
Euro RSCG Sensors
ul.: Marynarska 11
02-674 Warszawa
tel.:
fax: 22 444 0 660
Informacja prasowa Mondial Assistance z dnia 31.03.2010 r.