Jak podaje „Rzeczpospolita”, PZU nie bêdzie rozwijaæ sprzeda¿y polis przez Internet. Zysk jaki osi±gnê³a spó³ka z tej formy dystrybucji wynosi 1,5 miliona z³otych.
PZU nie bêdzie pracowaæ nad rozbudowaniem systemu sprzeda¿y przez Internet, poniewa¿, jak twierdzi Agnieszka Rosa z biura prasowego PZU, nie jest to ich strategia. Firma stworzy³a mo¿liwo¶æ kupna polis direct, jednak ¶wiadomie rezygnuje z jego promocji.
Zdaniem ekspertów, nie jest to z³a decyzja. Aby przebiæ siê na rynku spó³ka musia³aby stworzyæ nowe produkty, obni¿yæ ich ceny, co w du¿ym stopniu uderzy³oby w sieæ sprzedawców oraz partnerów, a niew±tpliwie jest to ich najwiêkszy atut. Wed³ug specjalistów PZU i tak nie wygra³oby cenowej walki w sektorze produktów direct.
Jak t³umaczy jedna z agentek PZU „nasz± si³± jest to, ¿e od lat osobi¶cie znamy klienta. Wiemy, gdy kupuje nowe auto, mieszkanie dla dziecka i doradzamy, jak je najlepiej ubezpieczyæ. Direct móg³by ten system zburzyæ, a i tak z ma³ymi firmami, specjalizuj±cymi siê np. w tanim OC, nie wygramy.”
Na rynku sprzeda¿y direct najwiêksz± przewagê maj± te firmy, dla których jest to priorytetowy kana³ dystrybucji. Dla firm starszych, z ugruntowan± pozycj± na rynku, wprowadzenie tego typu sprzeda¿y jest bardzo kosztowne oraz niesie za sob± du¿e ryzyko.
¬ród³o: Rzeczpospolita
OZ