Rzecznik Ubezpieczonych, w ci±gu pierwszych trzech kwarta³ów bie¿±cego roku, rozpatrzy³ negatywnie a¿ ponad 60 % skarg z³o¿onych przez konsumentów .
Jak podaje Gazeta Bankowa, najwiêkszy odsetek skarg, bo a¿ 35,5%, dotyczy towarzystw ubezpieczeniowych oferuj±cych obowi±zkowe ubezpieczenia OC. Tu¿ za nimi uplasowa³y siê instytucje sprzedaj±ce ubezpieczenia na ¿ycie -15,2 %. Pozosta³e dotycz± OC w ¿yciu prywatnym oraz zawodowym, ubezpieczenia mienia na wypadek kradzie¿y z w³amaniem, od ognia i innych zdarzeñ losowych oraz ubezpieczenia nastêpstw nieszczê¶liwych wypadków. Rzecznik Ubezpieczonych, przez okres pierwszych dziewiêciu miesiêcy, wyda³ jedynie 1687 pozytywnych opinii, za¶ negatywnych a¿ 2560.
Kierowcy pojazdów mechanicznych w tym roku z³o¿yli do Rzecznika Ubezpieczonych 6212 skarg. Najczê¶ciej dotycz± one obowi±zkowego ubezpieczenia OC oraz sk³adki ubezpieczeniowej (np. podwójnego ubezpieczenia, zwrotu niewykorzystanej sk³adki ubezpieczenia przy sprzeda¿y samochodu).
W przypadku ubezpieczeñ na ¿ycie wp³ynê³o ³±cznie 947 skarg do Rzecznika. Najczê¶ciej odnosz± siê one do umów zawartych przed rokiem 1989, które dotycz± niskiej kwoty ustalonego ¶wiadczenia z tytu³u ubezpieczenia posagowego lub ubezpieczenia renty odroczonej. Pozosta³e obejmuj± umowy zawarte po 1989 roku. W tym przypadku Polacy skar¿± siê na odmowne uznania roszczenia przez zak³ad ubezpieczeñ, w przypadku kiedy zdarzenie nie mie¶ci³a siê w granicach ochrony ubezpieczeniowej wytyczonej przez umowê lub kiedy ubezpieczony nie poda³ prawdziwych informacji dotycz±cych aktualnego zdrowia.
¬ród³o: Gazeta Bankowa
OZ