Firma Europ Assistance Polska podsumowa³a rok 2013. W jubileuszowym, 50 roku istnienia bran¿y assistance na ¶wiecie, w Polsce zainteresowanie us³ugami assistance po raz kolejny wzros³o.
Zgodnie ze statystykami Europ Assistance Polska za rok 2013 najwiêksz± popularno¶ci± i wska¼nikiem wykorzystania niezmiennie charakteryzuj± siê us³ugi assistance samochodowego. W ramach tych us³ug klienci najczê¶ciej potrzebowali holowania (57%). Z roku na rok ro¶nie równie¿ popularno¶æ wynajmu pojazdów zastêpczych, w 2013 roku us³uga ta stanowi³a ju¿ 16% spraw assistance samochodowego. Natomiast 2% klientów skorzysta³o z mo¿liwo¶ci kontynuacji podró¿y innym ¶rodkiem transportu (poci±g, samolot itp.).
-
Oprócz powszechnego assistance samochodowego, obserwujemy na rynku rosn±c± popularno¶æ assistance domowego i medycznego. To g³ównie zas³uga rosn±cej dostêpno¶ci tych us³ug, które oferowane s± w coraz to nowych kana³ach dystrybucji. Poza tradycyjnymi kana³ami, takimi jak towarzystwa ubezpieczeñ i banki, oferta taka dostêpna jest w sklepach RTV/AGD przy zakupie sprzêtu, czy przed³u¿onej gwarancji, firmach ochroniarskich, czy u dostawcach mediów – wyja¶nia Joanna Nadzikiewicz, Dyrektor Handlowy Europ Assistance Polska.
W ramach assistance domowego i rodzinnego, najczê¶ciej wykorzystywana jest pomoc przy naprawie sprzêtu RTV/AGD - wykorzystanie tej us³ugi stanowi 30% wszystkich interwencji. Niemal co czwarte wezwanie wymaga pomocy hydraulika. Czê¶æ zg³oszeñ dotyczy³o napraw elektrycznych (5%), informatycznych (5%) i ¶lusarskich (4%).
W ramach assistance medycznego i podró¿nego, firma interweniowa³a najczê¶ciej organizuj±c leczenie i zwracaj±c jego koszty (75%). Us³ugi assistance okaza³y siê te¿ pomocne w sytuacji opó¼nienia lub odwo³ania lotu (6%), a tak¿e gdy niezbêdna by³a szybka konsultacja z lekarzem (5%). Niemal 4% klientów doceni³o przydatno¶æ assistance podró¿nego, gdy zagin±³ im baga¿.
Coraz czê¶ciej klienci korzystaj± z us³ug concierge. W 2013 roku Europ Assistance Polska wprowadzi³a dla klientów ekskluzywny program rabatowy. Zamawiaj±c us³ugi poprzez serwis concierge, klienci mog± zaoszczêdziæ nawet 2000 z³ rocznie. Ewoluuje równie¿ struktura spraw concierge. W tym roku 36% klientów wykorzysta³o concierge w celu organizacji biletów na wydarzenia sportowe i kulturalne, a 34% klientów mog³o cieszyæ siê wyj±tkowymi podró¿ami zorganizowanymi przez specjalistów ds. concierge. Co trzeci klient korzystaj±cy z tych us³ug potrzebowa³ pomocy w zwi±zku z konkretnymi okoliczno¶ciami (np. pomys³ na wyj±tkowe zarêczyny, organizacja przyjêcia urodzinowego, organizacja i dostawa kwiatów i prezentów).
-
W minionym roku zaobserwowali¶my, ¿e klienci zdecydowanie rzadziej wykorzystuj± concierge jedynie w celu zdobycia informacji, np. o dostêpno¶ci konkretnych artyku³ów. Concierge coraz czê¶ciej wykorzystywany jest do kompleksowej organizacji przedsiêwziêæ oraz wsparcia klienta w wyszukiwaniu nietuzinkowych rozwi±zañ – dodaje Joanna Nadzikiewicz.
Statystyki te pokrywaj± siê z wynikami tegorocznego Ogólnopolskiego Badania Assistance, które pokaza³o, ¿e ju¿ co trzeci Polak (32%) posiada us³ugi assistance. Wynik ten by³ o 2 punkty procentowe wy¿szy od ubieg³orocznego i o 5% wy¿szy od wyniku z 2010 roku. Co wiêcej, blisko 93% osób, które skorzysta³o z assistance by³o zadowolonych z jako¶ci otrzymanej us³ugi. To istotne dane dla ca³ej bran¿y, dowodz±ce wzrostu ¶wiadomo¶ci klientów i znaczenia us³ug assistance na rynku.
¬ród³o:
Europ Assistance