Ostatnie tygodnie przynios³y w Polsce deszcze nawalne, które sia³y zniszczenie w budynkach, mieniu oraz rolnictwie. W tym okresie Grupa Concordia odebra³a ponad 150 wniosków o odszkodowanie. Z kolei tylko w minionym tygodniu wp³ynê³o wiêcej ni¿ 500 wniosków dotycz±cych szkód gradowych w uprawach.
Najbardziej ucierpia³y województwa ¶l±skie, podkarpackie i dolno¶l±skie. W tych regionach najwiêksze straty ponie¶li rolnicy, których uprawy zosta³y zniszczone przez deszcz, co grozi przegniciem ro¶lin. Szkody ponios³y równie¿ miasta po³o¿one na drodze chmur burzowych, takie jak Poznañ, Warszawa, Gdañsk i Olsztyn. Ich mieszkañcy nadsy³aj± zg³oszenia zalanych piwnic, samochodów czy punktów handlowych.
Klienci Grupy Concordia zg³aszaj± swoje straty telefonicznie, drog± mailow± lub bezpo¶rednio u przedstawicieli towarzystwa. W celu sprawnej obs³ugi poszkodowanych uruchomiona zosta³a specjalna linia telefoniczna, gdzie w dni powszednie od 7.00 do 22.00 oraz soboty od 8.00 do 13.00 dy¿uruj± pracownicy towarzystwa. – Likwidator szkody kontaktuje siê z ka¿dym wnioskodawc± telefonicznie, aby zapytaæ o stan zagro¿enia – mówi Piotr Adamczyk, Dyrektor Biura Likwidacji Szkód Grupy Concordia. – Je¶li sytuacja oka¿e siê kryzysowa, wyst±pi zagro¿enie dla ¿ycia lub zdrowia ubezpieczonego, likwidator przyje¿d¿a na miejsce w ci±gu 48 godzin. W innych przypadkach w terminie od 3 do 7 dni – dodaje Adamczyk.
Aby usprawniæ proces wyp³aty odszkodowañ wszystkie wnioski, które wp³ynê³y w wyniku ostatnich wy³adowañ atmosferycznych, rozpatrywane s± w trybie uproszczonym. Oznacza to, i¿ przy wyst±pieniu ograniczonych strat takich jak np. zalany samochód, sprzêt AGD, poszkodowany mo¿e sam zleciæ naprawê, a nastêpnie przes³aæ towarzystwu wykaz poniesionych szkód wraz z rachunkami. W bardziej znacz±cych przypadkach likwidator informuje jakie dokumenty nale¿y przygotowaæ.
Na tereny szczególnie dotkniête kataklizmem zosta³a wys³ana dodatkowa grupa likwidatorów z Poznania, by przyspieszyæ obs³ugê poszkodowanych. Dziêki koordynowaniu ca³ej akcji z Centrali towarzystwa mo¿liwy jest bezzw³oczny i aktualny przep³yw informacji. – Staramy siê jak najszybciej dokonywaæ wyp³aty odszkodowañ – komentuje Adamczyk. – W przypadku, gdy wyst±pi³y naprawdê powa¿ne szkody, w ci±gu 7 dni oferujemy zaliczkê na zaspokojenie bie¿±cych potrzeb, za¶ po dokonaniu ca³kowitej wyceny, wyp³acamy pozosta³± kwotê odszkodowania.
Dodatkowych informacji udzielaj±:
Paulina Popek
Prelite Agencja Public Relations
tel. 061 855 14 53-55
kom. 695 393 749
e-mail:
p.popek@prelite.pl
Paulina Lis
Grupa Concordia Centrala
tel. 061 85 84 839 kom. 693 430 080
e-mail:
paulina.lis@grupaconcordia.pl
Informacja uzupe³niaj±ca
Grupa Concordia jest dynamicznie rozwijaj±cym siê towarzystwem ubezpieczeniowym, obecnym na polskim rynku od 1996 roku. Pierwotnie Grupa Concordia czerpa³a z wiedzy i do¶wiadczenia swoich niemieckich partnerów – Concordia Holding AG i Vereinigte Hagel VVaG, szczególnie w zakresie ubezpieczeñ rolnych oraz ochrony prawnej. W oparciu o wieloletnie do¶wiadczenie na rynku polskim towarzystwo wypracowa³o w³asne know-how, dostosowane do wymagañ rynku i indywidualnych potrzeb klienta.
Grupa Concordia specjalizuje siê w ubezpieczeniach rolnych, ubezpieczeniach ochrony prawnej, systemach ubezpieczeñ dla firm oraz bancassurance dla bankowo¶ci spó³dzielczej. Towarzystwo, jako jedyny ubezpieczyciel w Polsce, wspó³pracuje z wszystkimi zrzeszeniami banków spó³dzielczych – Spó³dzielcz± Grup± Bankow±, Bankiem Polskiej Spó³dzielczo¶ci S.A. i Mazowieckim Bankiem Regionalnym S.A.
W sk³ad Grupy wchodzi Concordia Polska Towarzystwo Ubezpieczeñ Wzajemnych oraz WTU¯iR Concordia Capital S.A. Obecnie Grupa Concordia posiada 9 oddzia³ów, 23 przedstawicielstwa i agencje w ca³ej Polsce oraz wspó³pracuje z ponad 330 bankami spó³dzielczymi, w których dostêpne s± jej produkty.
Grupa Concordia jest laureatem god³a „Najlepsze w Polsce” za pakiet „Concordia Agro” (kompleksowe ubezpieczenia sektora rolnego) oraz „Concordia Profit” (system ubezpieczeñ dla firm), otrzymanym w Konsumenckim Konkursie Jako¶ci Produktów.
CONCORDIA, 08/07/2009