Publikacja wyników kwartalnych Axy
Grupa AXA w Polsce opublikowa³a swoje wyniki finansowe uzyskane w pierwszym kwartale tego roku. Znaczny wzrost spó³ki maj±tkowej i funduszu emerytalnego czê¶ciowo rekompensuj± stratê kwartaln± spó³ki ¿yciowej. Axa og³osi³a tak¿e now± strategiê dotycz±c± uruchomienia towarzystwa funduszy inwestycyjnych oraz wspólnej marki dla wszystkich spó³ek grupy na ¶wiecie.
AXA TU zebra³a w pierwszym kwartale bie¿±cego roku 8,2 miliona z³otych sk³adek, to o 155 procent ni¿ w roku ubieg³ym. W ci±gu jednego kwarta³u AXA TU zebra³o jedn± trzeci± ogólnej kwoty sk³adek przypisanych brutto za rok 2008. Oznacza to, ¿e plan wzrostu sprzeda¿y spó³ki o 126 procent w tym roku jest jak najbardziej do wykonania.
Przypis sk³adki brutto AXA ¯ycie TU w pierwszym kwartale tego roku wyniós³ 94,3 miliona z³otych. Sk³adka przeliczeniowa dla pozyskanego biznesu tzw. APE* wynios³a w I kwartale 2009 roku 32,5 mln z³. W porównywalnym okresie 2008 wska¼nik ten wyniós³ 58,8 mln z³. Na dzieñ 31 marca 2009 udzia³ produktów tradycyjnych w sprzeda¿y ogó³em wyniós³ 32 proc. (wzrost o 13 proc.). W sprzeda¿y produktów typu unit-linked, stanowi±cych obecnie 64 proc. sprzeda¿y AXA ¯ycie TU, po okresie zastoju, w ostatnim miesi±cu kwarta³u mo¿na by³o zaobserwowaæ nieznaczne o¿ywienie zainteresowania produktami inwestycyjnymi. Wynik finansowy netto AXA ¯ycie TU w I kwartale 2009 wyniós³ - 2,9 mln z³.
- Na pewno trudno porównywaæ pierwszy kwarta³ ubieg³ego roku z pierwszym kwarta³em 2009. Rok temu sytuacja makroekonomiczna pozwala³a na szybki wzrost. Teraz sprzeda¿ i produkty dostosowujemy do zmiennej sytuacji rynkowej. Nasi klienci zainteresowani s± obecnie bardziej produktami ochronnymi ni¿ inwestycyjnymi. Dotyczy to ubezpieczeñ grupowych, jak i indywidualnych. Pomimo trudnej sytuacji na rynkach finansowych, kontynuujemy dalszy rozwój naszych spó³ek. Nie zmieniamy koncepcji rozbudowy sieci w³asnej – choæ muszê przyznaæ – spowolnili¶my jej tempo – skomentowa³ Maciej Szwarc, prezes zarz±du AXA Polska
Dobrze w pierwszym kwartale 2009 roku wypad³ AXA OFE. Fundusz pozyska³ 260 mln z³ sk³adek (wzrost o 18 proc.). W ramach lutowej sesji transferowej do AXA OFE przyst±pi³o 24 tys. osób i by³ to najlepszy wynik w jego historii. £±czna liczba cz³onków na koniec marca 2009 roku wynios³a ponad 709 tys. w stosunku do 632 tys. rok wcze¶niej. Podobnie jak inne fundusze w tym okresie, Axa OFE odnotowa³a ujemn± stopê zwrotu za pierwsze trzy miesi±ce 2009 roku.
Publikuj±c kwartalny raport Grupa Axa poinformowa³a o zamiarze stworzenia w³asnego towarzystwa funduszy inwestycyjnych. Prace s± ju¿ mocno zaawansowane, obecnie grupa czeka na rejestracjê spó³ki w s±dzie, wp³aci³a tez kapita³ w wysoko¶ci 8 milionów z³otych. Wybrani zostali partnerzy do wspó³pracy, czyli bank depozytariusz i agent transferowy. Spó³ka ma zacz±æ swoje funkcjonowanie pod koniec roku. Na czele AXA TFI stanie dotychczasowy cz³onek zespo³u odpowiadaj±cego za globaln± strategiê marketingow± firmy Pioneer Global Asset Management S.p.A. oraz szef marketingu i PR odpowiedzialny za region Europy Centralnej i Wschodniej, zwi±zany z rynkiem finansowym od 15 lat Adrian Adamowicz.
AXA og³osi³a te¿ now± strategiê marki, której wyznacznikami maj± byæ trzy atrybuty: dostêpno¶æ, otwarto¶æ, wiarygodno¶æ. W maju tego roku nast±pi³a zmiana podpisu pod logo z „AXA – bezpieczeñstwo finansowe”, na „AXA – wiêcej ni¿ standard”, której dokona³y spó³ki AXA na ca³ym ¶wiecie.
¬ród³a: komunikat prasowy grupy Axa, Gazeta Ubezpieczeniowa
JT