Us³ugi assistance postrzegane s± zwykle jako pomoc ¶wiadczona przez ubezpieczycieli. Wiêkszo¶æ osób nie zdaje sobie sprawy z tego, ¿e za ich realizacjê odpowiadaj± zwykle wyspecjalizowane firmy. To one - „produkuj±c” assistance - wspieraj± klientów w sytuacjach awaryjnych i w ¿yciu codziennym.
Realizacja profesjonalnych us³ug assistance wymaga specjalistycznych kompetencji personelu i przygotowania technologicznego. Aby prowadzenie takiej dzia³alno¶ci by³o op³acalne, potrzebny jest odpowiednio du¿y portfel klientów i spraw. Choæ na pierwszy rzut oka dzia³alno¶æ assistance mo¿e wydawaæ siê bardzo zbli¿ona, np. do pracy towarzystwa ubezpieczonego, to w rzeczywisto¶ci wymaga specjalistycznej wiedzy i kompetencji, typowych wy³±cznie dla firm zajmuj±cych siê ¶wiadczeniem us³ug pomocowych .
„
Wiêkszo¶æ ubezpieczycieli, banków, producentów samochodów i innych instytucji decyduje siê na wspó³pracê z zewnêtrznymi dostawcami us³ug assistance.” - Mariola Kotlewska, Zastêpca Dyrektora Departamentu Wdro¿eñ i Rozwoju Produktów w Inter Partner Assistance Polska S.A. - „
Firmy assistance, obs³uguj±c wielu klientów, dysponuj±c miêdzynarodowym do¶wiadczeniem i sieci± partnerów, mog± zapewniæ zarówno atrakcyjne stawki, jak i wysok± jako¶æ ¶wiadczonej pomocy.” -
Firmy te, zwykle nale¿±c do miêdzynarodowych grup, wspó³pracuj± m.in. z us³ugodawcami medycznymi, komunikacyjnymi i prawnymi z ca³ego ¶wiata. Dysponuj± siatk± kontaktów, jakiej nie jest w stanie zbudowaæ firma specjalizuj±ca w innej bran¿y. Jedn± z najwiêkszych spó³ek ¶wiadcz±cych pakiet rozwi±zañ assistance w naszym kraju jest Inter Partner Assistance Polska. Obejmuje ona ochron± blisko 5 milionów Polaków.
„
Popularno¶æ assistance w¶ród przedsiêbiorstw wzrasta poniewa¿ pozwala im budowaæ wizerunek organizacji opiekuñczych, wzbogacaæ ofertê i wzmacniaæ relacje z ich klientami.” - wyja¶nia Mariola Kotlewska, Zastêpca Dyrektora Departamentu Wdro¿eñ i Rozwoju Produktów w Inter Partner Assistance Polska S.A. - „
Dziêki „producentom” us³ug assistance firmy s± w stanie zapewniæ pomoc swoim klientom nawet w najodleglejszych czê¶ciach ¶wiata. Zakres wsparcia mo¿e byæ dopasowany do indywidualnego charakteru ró¿nych produktów i us³ug, odpowiadaj±c na specyficzne wymagania klientów. W ten sposób ich oferta staje siê bardziej kompleksowa i wyrazista.”
W trosce o wizerunek firmy i satysfakcjê klienta
Us³ugi assistance, realizowane przez zewnêtrzne firmy, staj± siê zwykle wizytówk± przedsiêbiorstwa. W znacz±cy sposób wp³ywaj± na wizerunek firmy poniewa¿ s± praktycznym dowodem jako¶ci us³ug, np. zak³adu ubezpieczeñ, w sytuacji mocno naznaczonej emocjami, czyli w chwili wyst±pienia szkody. Dziêki ogromnemu zapleczu i nowoczesnym rozwi±zaniom teleinformatycznym, po³±czonym z wysok± operatywno¶ci±, firmy assistance s± w stanie rozwi±zaæ praktycznie ka¿dy problem – od „standardowej” pomocy w przypadku st³uczki poczynaj±c, na najbardziej szalonych zleceniach Concierge koñcz±c.
„
Do tworzonych przez nas pakietów assistance podchodzimy indywidualnie, bior±c pod uwagê potrzeby ka¿dego z naszych kontrahentów.” – mówi Mariola Kotlewska z Inter Partner Assistance – „
Us³ugi pomocowe, które s± dodawane do oferty, zwykle powi±zane s± z u¿ytkowaniem danego produktu, czy korzystaniem z danej us³ugi. Pomoc mo¿e dotyczyæ sytuacji trudnych i dawaæ klientom realne wsparcie w przypadku trudno¶ci losowych lub byæ po prostu rozwi±zaniem zwiêkszaj±cym poczucie komfortu odbiorcy danego produktu.”
„
Assistance jest elementem o du¿ej warto¶ci marketingowej.” - dodaje Liliana Tytz, Dyrektor Marketingu i PR w Inter Partner Assistance S.A. - „
Bardzo czêsto otrzymujemy zapytania ofertowe, w których klienci potwierdzaj±, ¿e dziêki naszym us³ugom chcieliby wyró¿niæ siê na rynku. W niektórych bran¿ach, np. w ubezpieczeniach, pomoc assistance jest ju¿ jednak standardem. Dlatego towarzystwa swoj± wyj±tkowo¶æ staraj± siê podkre¶liæ oryginalnym zakresem us³ug pomocowych, innowacyjnymi rozwi±zaniami i mniej restrykcyjnymi wy³±czeniami. S± równie¿ bran¿e, które dopiero zwracaj± siê w kierunku assistance, zaczynaj±c dostrzegaæ tkwi±ce w nim ¼ród³o przewagi konkurencyjnej”.
Obalanie mitów
„Producenci” assistance pozostaj± w bezpo¶rednim kontakcie z klientami swoich kontrahentów. Mechanizm dzia³ania wydajê siê do¶æ prosty.
„
Assistance polega na organizowaniu pomocy przez telefon.” - wyja¶nia Marzena Chaciñska, Dyrektor Dzia³u Operacyjnego w Inter Partner Assistance Polska S.A. – „
Oprócz odpowiednich rozwi±zañ technologicznych i sieci us³ugodawców liczy siê tu równie¿ wyj±tkowa operatywno¶æ i wyszkolenie pracowników.”
Pracownicy centrum operacyjnego assistance przyjmuj± zg³oszenia, reprezentuj±c klienta, dla którego ¶wiadcz± us³ugi i pos³uguj±c siê jego nazw±. Dzwoni±cy klienci zazwyczaj nie zdaj± sobie sprawy, ¿e w rzeczywisto¶ci kontaktuj± siê z firm± wyspecjalizowan± w niesieniu pomocy, a nie chocia¿by z samym ubezpieczycielem. Na specjalistach assistance ci±¿y wielka odpowiedzialno¶æ. W tym zawodzie nie ma mowy o dzia³aniu wed³ug otrzymanego skryptu. Liczy siê wiedza i umiejêtno¶ci. Satysfakcja, a czasem nawet zdrowie klientów indywidualnych, zale¿y od trafno¶ci autonomicznych decyzji pracownika centrum operacyjnego, jego operatywno¶ci i umiejêtno¶ci odnalezienia siê w niecodziennych okoliczno¶ciach. Liczba mo¿liwych wariantów spraw z jakimi spotyka siê firma assistance jest ogromna, nawet w ramach tego samego rodzaju ubezpieczenia. Zgodnie z opiniami najbardziej do¶wiadczonych specjalistów, nigdy nie ma tu pewno¶ci, jak potoczy siê dany przypadek. Czê¶æ z nich trwa wiele tygodni i wymaga wspó³pracy ca³ego zespo³u. Pracownicy z du¿ym sta¿em przytaczaj± czêsto niewiarygodne sytuacje, z których musieli znale¼æ rozwi±zanie mimo barier jêzykowych i szeregu przeciwno¶ci losu. W takiej sytuacji skuteczno¶æ jest uzale¿niona od wykwalifikowanej kadry, która musi byæ wspierana przez nowoczesne narzêdzia teleinformatyczne i sieci us³ugodawców, typowe dla profesjonalnych firm assistance.
Wiêcej informacji udziela:
Pawe³ Tabaka
664 117 109
pawel.tabaka@multipr.pl
Edyta Miszczuk
604 089 990
edyta.miszczuk@multipr.pl
Multi Communications,
ul. Wrotkowa 14
02-553 Warszawa
tel.: (22) 845 04 36
fax.: (22) 845 65 92
Informacja prasowa Inter Partner Assistance z 5.11.09