Podstawowym obowi±zkiem firmy ubezpieczeniowej w sytuacji powodzi jest sprawne przyjmowanie i rozpatrywanie wniosków o wyp³atê odszkodowañ dla poszkodowanych. Wiêkszo¶æ firm ubezpieczeniowych z zaanga¿owaniem pomaga powodzianom.
Do najwiêkszego polskiego ubezpieczyciela do koñca maja zg³oszono ponad 54 tysi±ce szkód spowodowanych przez powód¼, deszcze, podtopienia, pioruny, obsuwanie i zapadanie siê ziemi oraz t±pniêcia. Najwiêcej podañ o odszkodowanie z³o¿yli mieszkañcy ¦l±ska i Ma³opolski.
Z dnia na dzieñ ro¶nie liczba zg³oszeñ. W ci±gu trzech dni, od 27 maja, do PZU wp³ynê³o prawie 9 tysiêcy wniosków. W najbli¿szych dnia Mobilne Biuro PZU bêdzie przyjmowaæ poszkodowanych w województwach: opolskim, ¶l±skim i lubelskim. Poza tym szkody oceniaj± równie¿ Mobilni Eksperci PZU, którzy pracuj± na Terenia ca³ego kraju.
Od pierwszego dnia ¿ywio³u tak¿e Aviva ze szczególnym zaanga¿owaniem pomaga powodzianom. Firma zwiêkszy³a obsadê zespo³ów zajmuj±cych siê likwidacj± szkód i anga¿uje wiêksz± liczbê likwidatorów (w tym pracowników centrali, którzy na ochotnika pojechali w teren, by pomóc klientom).
Do pi±tku 28 maja Aviva przyjê³a prawie 1000 wniosków o odszkodowania za szkody powodziowe. W ok. 100 przypadkach dokona³a ju¿ p³atno¶ci na rzecz klientów.
Wszyscy klienci PTU z terenów dotkniêtych powodzi± mog± skorzystaæ z pomocy assistance. Specjalnie dla nich zosta³ uruchomiony odrêbny numer telefonu 22 539 31 00, pod którym pracownicy Inter Partner Assistance udziel± bezp³atnej informacji i zorganizuj± pomoc odpowiednich fachowców.
Wraz ze stopniowym obni¿aniem siê poziomu wód, mieszkañcy zalanych terenów zmuszeni s± zmierzyæ siê z kolejnymi problemami. Widoczne staj± siê zniszczenia, jakie poczyni³a woda.
„
Wielu naszych klientów z terenów dotkniêtych powodzi± –
tak¿e tych, których ubezpieczenia maj±tkowe nie zawieraj± assistance –
potrzebuje natychmiastowego wsparcia” – mówi Konrad Owsiñski, Dyrektor Biura Ubezpieczeñ Maj±tkowych Polskiego Towarzystwa Ubezpieczeñ S.A. – „
Zdecydowali¶my siê zapewniæ im dodatkow± pomoc, wykraczaj±c± poza warunki ich polis. W tym celu we wspó³pracy z Inter Partner Assistance uruchomili¶my specjalny numer telefonu, pod którym nasi klienci mog± skorzystaæ z bezp³atnej informacji i wsparcia w organizacji pomocy fachowców, dora¼nej pomocy medycznej, wynajmu pojazdu zastêpczego. Uwa¿amy, ¿e w tym trudnym okresie powinni¶my wykorzystaæ nasze mo¿liwo¶ci, by wspieraæ wszystkich klientów, którzy ucierpieli z powodu ¿ywio³u.”
Wszyscy, którzy maj± pojazd lub maj±tek ubezpieczony w PTU, niezale¿nie od tego czy aktualnie posiadaj± pakiet assistance, mog± zadzwoniæ na Specjaln± Liniê PTU Assistance. Pod numerem telefonu 22 539 31 00 w godzinach: 8.00 – 20.00 pracownicy Inter Partner Assistance s± do dyspozycji osób poszkodowanych w powodzi, którym bezp³atnie zorganizuj± pomoc specjalistów z wielu dziedzin: elektryka, hydraulika, szklarza, stolarza, ¶lusarza, dekarza, murarza oraz pomog± zorganizowaæ wizytê lekarza, pielêgniarki. Do dyspozycji powodzian jest tak¿e infolinia medyczna. W ramach assistance klientom PTU z terenów dotkniêtych powodzi± przys³ugujê równie¿ organizacja samochodu zastêpczego w razie zalania w³asnego pojazdu. Nale¿y zaznaczyæ, ¿e bezp³atna dla klientów jest sama organizacja pomocy i wyszukanie odpowiednich fachowców. Koszt samej us³ugi zgodnie z jej zakresem pokrywa ju¿ klient.
¬ród³o: Gazeta Ubezpieczeniowa, Allianz, PTU
OZ