Jak podaje Gazeta Wyborcza, w pierwszym pó³roczu 2008 roku Polacy wydali na polisy direct ponad 300 mln z³. Je¿eli sprzeda¿ utrzyma siê na takim poziomie, do koñca roku sprzeda¿ osi±gnie poziom 800 mln, a w przysz³ym roku ma przekroczyæ 1,5 mld z³. Je¿eli prognozy siê sprawdz±, polisy direct stanowiæ bêd± ju¿ 10% wszystkich sprzedawanych w Polsce.
Sprawdzenie siê prognoz, w du¿ej mierze zale¿y od uruchomienia sprzeda¿y direct przez najwiêkszego polskiego ubezpieczyciela PZU, który kontroluje po³owê rynku polis komunikacyjnych, najczê¶ciej kupowanych w systemie bezpo¶rednim. Rzecznik PZU, Micha³ Witkowski, zapewnia, ¿e sprzeda¿ direct ruszy jeszcze w tym roku.
Uruchomienie sprzeda¿y przez Internet i telefon zapowiada równie¿ Ergo Hestia, jednak data uruchomienia tego kana³u nie jest jeszcze znana.
Eksperci rynku ubezpieczeñ s±dz±, ¿e rynek polski ma szansê rozwin±æ siê na wzór rynku brytyjskiego, gdzie prawie 40% polis sprzedawanych jest direct. Wg. firmy doradczej KPMG, za 7-10 lat co trzecia polisa w Polsce bêdzie sprzedawana przez Internet lub telefon.
Co sk³ania klientów do zakupu polis przez Internet? Przede wszystkim oszczêdno¶æ czasu (37,2 %) i wygoda (36,2 %). Na ni¿sz± cenê zakupu powo³uje siê tylko 1,7 % badanych.
Opinie klientów, to sygna³ dla internetowych multiagencji ubezpieczeniowych i porównywarek cen ubezpieczeñ. Zebranie ofert wielu ubezpieczycieli w jednym miejscu to szansa na zaistnienie na rynku.
¼ród³o: Gazeta Wyborcza