W 2013 r. zak³ady ubezpieczeñ wystawi³y ³±cznie 5,18 mln polis w systemie direct, czyli kupionych przy u¿yciu internetu lub telefonu. Sk³adka zebrana z tych umów po czterech kwarta³ach 2013 roku wynios³a 1,175 mld z³ i by³a ni¿sza rok do roku o 1,2 proc. Zebrane dane wskazuj± na widoczne ustabilizowanie siê sprzeda¿y w kanale direct.
W 2013 r. najwiêcej umów przez telefon i Internet dotyczy³o ubezpieczeñ aut: OC posiadaczy pojazdów mechanicznych stanowi³o 55,9 proc. sk³adki, a autocasco – 20,5 proc. Mimo tego widoczny jest wzrost udzia³u w rynku innego rodzaju ubezpieczeñ.
-
Rok 2013 to w pewien sposób ugruntowanie poziomu sprzeda¿y, chocia¿ w produktach niekomunikacyjnych widzimy dalszy wzrost sk³adek. Przyk³adowo sk³adka z ubezpieczeñ assistance wzros³a o 9 proc. r./r., a ubezpieczeñ pozosta³ych szkód rzeczowych o niemal 6 proc. – mówi Pawe³ Zylm, przewodnicz±cy Zespo³u ds. Ubezpieczeñ Direct PIU.
Ubezpieczenia sprzedawane przez telefon s± dostêpne w Polsce od 2003 r. Z roku na rok widoczny by³ istotny rozwój tego kana³u. Prze³omowe okaza³y siê lata 2006-2007, kiedy liczba zak³adów, maj±cych w swojej ofercie polisy sprzedawane w systemie direct znacz±co wzros³a. W 2012 r. liczba sprzedanych przez Internet i telefon polis po raz pierwszy przekroczy³a 5 mln.
-
Wraz z rozwojem smartfonów, ros³o bêdzie zainteresowanie klientów kupnem polis za pomoc± najprostszych dostêpnych narzêdzi, które zawsze s± pod rêk± – mówi Pawe³ Zylm.
¬ród³o:
UOKiK