Zosta³ uruchomiony System Nadzoru Ubezpieczeñ (SNU) – nowy elektroniczny system informacji o sektorze ubezpieczeñ i reasekuracji.
SNU pozwala na zebranie wszystkich danych o rynku ubezpieczeniowymi reasekuracyjnym w jednym nowoczesnym systemie informatycznym. System zwiêksza zakres gromadzonych i przetwarzanych informacji, poprawia jako¶æ
i spójno¶æ danych, rozszerza zakres walidacji sprawozdañ, wykorzystuj±c m. in. szablony sprawozdañ (które mo¿na modyfikowaæ) oraz tzw. s³owniki (listy mo¿liwych wyborów dla danej pozycji). SNU u³atwia te¿ tworzenie zestawieñ analitycznych oraz zwiêksza mo¿liwo¶ci raportowe.
SNU funkcjonuje zarówno po stronie podmiotów rynku ubezpieczeniowego (zak³adów ubezpieczeñ, zak³adów reasekuracji oraz brokerów), jak i po stronie Urzêdu Komisji Nadzoru Finansowego (UKNF).
Podmioty raportuj±ce do UKNF mog± drog± elektroniczn± pobieraæ aktualne szablony sprawozdawcze, wype³niaæ i bezpiecznie przesy³aæ sprawozdania oraz korzystaæ z poprzednich sprawozdañ przechowywanych w repozytorium podmiotu. System umo¿liwia te¿ pracê grupow±, tzn. dzielenie sprawozdania na formularze, które mog± byæ wype³niane równocze¶nie przez ró¿ne osoby. Dostêp do SNU jest dla podmiotów raportuj±cych bezp³atny i nie wi±¿e siê z dodatkowymi obci±¿eniami, czy wymaganiami technicznymi.
Uruchomienie SNU by³o poprzedzone testami pilota¿owymi przeprowadzonymi wspólnie z uczestnikami rynku ubezpieczeniowego oraz migracj± danych historycznych z poprzednich systemów do SNU.
¬ród³o: KNF
Komunikat KNF z dnia 16.12.2009r