Cieszy rozwój segmentu Direct w Polsce. Dynamika rzêdu ponad 40 % wskazuje na rosn±c± popularno¶æ telefonicznego i Internetowego sposobu zakupu polis. Jednak niespe³na 4% udzia³u sprzeda¿y Direct w ca³ym rynku ubezpieczeniowym w Polsce nie napawa optymizmem. Tym bardziej, ¿e prognozy by³y o wiele wy¿sze. Co jest tego przyczyn±? Brak zaufania do Internetu, chêæ bezpo¶redniego kontaktu z Agentem to g³ówne przyczyny. Ale nie tylko. Praktyki stosowane przez niektóre towarzystwa prowadz±ce sprzeda¿ Direct na pewno nie zas³uguj± na pochwa³ê. W ubieg³ym roku trafi³o wiele skarg do Rzecznika Ubezpieczonych, odno¶nie jednego z liderów ubezpieczeñ Direct. Klienci chcieli tylko poznaæ sk³adkê, a towarzystwo uznawa³o to za wolê zawarcia umowy. Takie dzia³ania na pewno odstraszaj±, a nie przyci±gaj± klientów. Sytuacjê na pewno poprawi wej¶cie na rynek direct wielkich graczy, o znanej i potwierdzonej renomie w¶ród klientów. Wielu klientom pozwoli to na pewno prze³amaæ barierê telefonu i Internetu. Reasumuj±c, pomimo pewnych problemów, rynek direct na pewno ma wielki potencja³ i w krótkim czasie powinien staæ siê bardzo popularny.
SP