Komisja Nadzoru Finansowego ma zastrze¿enia do trwaj±cej w CU Direct promocji OC za z³otówkê.
Komisji nie podoba siê nowa promocja w Commercial Union Direct. Ubezpieczyciel oferuje polisê komunikacyjn± OC za z³otówkê. Warunkiem jest równoleg³e wykupienie ubezpieczenia AC z rozbudowan± opcj± assistance. Kierowcy korzystaj±cy z promocji musz± te¿ wykazaæ siê wieloletni± bezszkodowo¶ci± i do¶wiadczeniem.
Zdaniem Komisji jest to sposób na unikniêcie „podatku Religii” – czyli 12 procent pobieranych na ofiary wypadków od ka¿dego ubezpieczenia OC. Podatek z polisy za z³otówkê wynosi³by zaledwie 12 groszy, a nie zgodnie z cen± rynkow± produktu oko³o 36 z³otych. KNF chce zbadaæ w przysz³o¶ci, czy towarzystwa ubezpieczeniowe nie omijaj± podatku przenosz±c op³aty dla klientów na polisy AC.
Drug± w±tpliwo¶ci± wyra¿on± przez Nadzór jest troska o wyp³acalno¶æ ubezpieczyciela. Przy tak znacznym zani¿eniu warto¶ci produktu mo¿liwa jest sytuacja, w której ubezpieczyciel nie bêdzie dysponowa³ odpowiednimi ¶rodkami do wyp³acenia odszkodowania. Przedstawiciele Commercial Union nie przejmuj± siê jednak wnioskami Komisji. Ich zdaniem jest to tylko zwyczajna promocja, maj±ca zachêciæ nowych klientów do wyboru CU oraz kupna polis AC.
- Ide± promocji nie by³o unikniêcie podatku Religi, ale przyci±gniêcie bezpiecznie je¿d¿±cych klientów – mówi El¿bieta Wójcik, wiceprezes Commercial Union, odpowiedzialna za CU Direct.
¬ród³o: Gazeta Prawna
JT