W ubieg³y wtorek Komisja Nadzoru Finansowego zgodzi³a siê na rozszerzenie dzia³alno¶ci ubezpieczeniowej InterRisk o grupy ubezpieczeñ: 4,6 i 12. Grupa czwarta obejmuje ubezpieczenia casco pojazdów szynowych, szósta - ubezpieczenia ¿eglugi morskiej i ¶ródl±dowej, za¶ dwunasta to ubezpieczenia OC za ¿eglugê morsk± i ¶ródl±dow±.
Zbigniew Mikulski, wiceprezes InterRisk Towarzystwa Ubezpieczeñ, mówi, ¿e jego firma w przysz³orocznych planach za³o¿y³a, ¿e z ubezpieczeñ w nowych grupach zbierze 3 mln sk³adki.
W I po³owie tego roku z ubezpieczania miêdzynarodowych przewozów morskich zrezygnowa³ PZU SA. Zapytany w zwi±zku z tym o powody, które zachêci³y InterRisk do oferowania tego typu produktów Mikulski wyja¶nia, ¿e jego firma bêdzie oferowaæ g³ównie ubezpieczenia statków ¿eglugi ¶ródl±dowej. Dodaje, ¿e jest to tak¿e korzy¶æ wizerunkowa dla towarzystwa, bo dziêki poszerzonemu zakresowi dzia³alno¶ci InterRisk bêdzie oferowaæ klientom ochronê we wszystkich grupach.
Polska ¿egluga ¶ródl±dowa przewioz³a w 2006 r. oko³o 9,3 mln ton ³adunków. Jej udzia³ w transporcie ³adunków wyniós³ 0,6 proc. W rok pó¼niej by³o to 9,8 mln ton (0,63 proc.). Jednym z podstawowych priorytetów polityki transportowej Unii Europejskiej jest rewitalizacja ¿eglugi ¶ródl±dowej, która jest niskokosztowa i przyjazna ¶rodowisku naturalnemu. Ju¿ teraz w Niemczech jej udzia³ w przewozach towarowych to 15 proc. Na Wêgrzech i w Rumunii to oko³o 7 proc.
Od pocz±tku stycznia do koñca wrze¶nia InterRisk zebra³ 558 mln z³ sk³adek, o 22,5 proc. wiêcej ni¿ w tym samym okresie 2007 r. Zysk nale¿±cej do Vienna Insurance Group spó³ki wyniós³ 36,4 mln z³ (o 20,9 proc. wiêcej ni¿ rok wcze¶niej).
¬ród³o: Parkiet
JT