Firma Inter Partner Assistance zakoñczy³a prace nad trzema projektam,i w ramach przyjêtej strategii zarz±dzania procesami opartej o metodologiê SixSigma. Efektem tego s± finansowe oszczêdno¶ci dla firmy rzêdu 480 tysiêcy euro w skali roku.
Pierwsze ukoñczone projekty dotyczy³y trzech obszarów: monitoringu rentowno¶ci kontraktów, optymalizacji procesu handlowego B2B oraz poprawy procesu regulowania zobowi±zañ wobec kontrahentów. Ich wdro¿enie przynios³o Inter Partner Assistance znacz±ce oszczêdno¶ci rzêdu 480 tysiêcy euro w skali roku. Podjête dzia³ania s± czê¶ci± strategii spó³ki przyjêtej ponad dwa lata temu, zgodnie z któr± firma stale ewoluuje i poszukuje innowacji w zakresie zachodz±cych w niej procesów.
Pierwsze trzy zrealizowane projekty z zakresu doskonalenia procesów wewnêtrznych s± dla nas prze³omowe - mówi Adam Bondarczuk, dyrektor Dzia³u Zarz±dzania Projektami, Black Belt AXA Way. - Dokonali¶my szeregu inwestycji, które pozwol± na znacznie szybsze i czêstsze realizowanie kolejnych dzia³añ prowadz±cych do osi±gniêcia mistrzostwa operacyjnego, bêd±cych czê¶ci± filozofii dzia³ania naszej firmy.
Prace nad doskonaleniem procesów wewnêtrznych w Inter Partner Assistance Polska odbywaj± siê w zespo³ach projektowych sk³adaj±cych siê z pracowników firmy, zaanga¿owanych na co dzieñ w dany obszar funkcjonowania spó³ki oraz „Black Belta” - lidera, który pomaga im zidentyfikowaæ oraz doskonaliæ obszary wymagaj±ce uwagi. Pracownicy sami szukaj± najlepszych rozwi±zañ, które pozwol± im na efektywniejsze wykonywanie swojej pracy. Dziêki temu motywacja, aby skutecznie zrealizowaæ opracowane projekty jest o wiele wiêksza ni¿ w przypadku narzucenia ich przez zewnêtrznego konsultanta.
Za³o¿eniami pierwszego projektu z tego zakresu zrealizowanego ju¿ w Inter Partner Assistance Polska by³a poprawa poziomu zyskowno¶ci poprzez racjonalne zarz±dzanie rentownymi kontraktami i ograniczenie strat p³yn±cych z obs³ugi tych nierentownych.
W tym celu utworzony zosta³ system kontroli rentowno¶ci. Opiera on siê na kluczowych wska¼nikach diagnozuj±cych op³acalno¶æ poszczególnych kontraktów. Zawiera w sobie równie¿ plan dzia³añ koryguj±cych. Dziêki tym narzêdziom zarz±d Inter Partner Assistance jest precyzyjnie, cyklicznie i terminowo powiadamiany o faktycznej op³acalno¶ci w ramach poszczególnych kontraktów w wybranej skali czasu. Pozwoli³o to na szybkie i trafne reagowanie maj±ce na celu wyeliminowanie negatywnych czynników pogarszaj±cych ich efektywno¶æ finansow±. Celem projektu jest ponadto zminimalizowanie czasu niezbêdnego na sporz±dzanie raportów i efektywniejsze wykorzystanie zasobów firmy.
Kolejnym zakoñczonym projektem w Inter Partner Assistance jest optymalizacja procesu handlowego, czyli dzia³anie na rzecz poprawy jako¶ci i komfortu wspó³pracy z klientami. G³ównym calem tego przedsiêwziêcia by³o stworzenie procedur wspó³pracy poszczególnych dzia³ów IPA, umo¿liwiaj±cych tworzenie w krótszym czasie, ofert handlowych lepiej dopasowanych do potrzeb klienta. Dziêki projektowi zapisy umowy s± doprecyzowane przy wykorzystaniu maksimum wiedzy i do¶wiadczenia firmy. W efekcie klient otrzymuje ofertê, dopasowan± do realiów rynkowych gotow± do automatycznego wdro¿enia w ¿ycie.
Trzecim wdro¿onym w ¿ycie projektem doskonalenia procesów w Inter Partner Assistance jest regulowanie zobowi±zañ wobec us³ugodawców. G³ównym za³o¿eniem tego projektu by³o zapewnienie oszczêdnego i terminowego regulowania zobowi±zañ w czasie nie przekraczaj±cym 21 dni. Dziêki pracy nad tym procesem uda³o siê znacz±co skróciæ czas pomiêdzy wykonaniem us³ugi przez kooperanta Inter Partner Assistance, a momentem otrzymania przez niego nale¿nego wynagrodzenia. Taki efekt zosta³ osi±gniêty dziêki innowacjom w zakresie obrotu dokumentami, dziêki wprowadzeniu E-faktur oraz karty podpisu elektronicznego. Tak znacz±ce skrócenie czasu rozliczeñ i p³atno¶ci uda³o siê wyeliminowaæ m.in. dziêki znacznemu ograniczeniu rozbie¿no¶ci pomiêdzy uzgodnion± kwot± wynagrodzenia za us³ugê, a fakturowan± kwot± za jej wykonanie.
Jednym z warunków wdro¿enia projektów SixSigma by³o zaadoptowanie na ich potrzeby wielu profesjonalnych narzêdzi IT. Inwestycje te, które zrealizowano na potrzeby zakoñczonych projektów w zakresie doskonalenia procesów, pozwol± na szybkie i czêste realizacje dalszych dzia³añ tego typu. Projekty tego typu oparte na metodologii SixSigma realizowane s± z powodzeniem w ca³ej Grupie AXA w Europie i na ¦wiecie.
¬ród³o: Komunikat prasowy Inter Partner Assistance
JT