Na pocz±tku pa¼dziernika br. bran¿owy Miesiêcznik „PRESS" ju¿ po raz kolejny przygotowa³ presti¿owy dla ¶wiata PR i marketingu w Polsce, coroczny ranking „TOP Marka" 2009. Jest to zestawienie 50 najczê¶ciej opisywanych w prasie firm (marek), z podzia³em na 10 bran¿, reprezentuj±cych poszczególne ga³êzie gospodarki. W kategorii „ubezpieczenia" Grupa Generali po raz kolejny uplasowa³a siê w pierwszej trójce tego presti¿owego zestawienia.
W badaniu Top Marka wziêto pod uwagê liczbê i ¼ród³o publikacji prasowych na temat danej firmy oraz wyd¼wiêk poszczególnych artyku³ów - pozytywny, negatywny czy neutralny. W wyniku analizy medialnej za ostatni rok, powsta³o zestawienie 10 najczê¶ciej pojawiaj±cych siê w polskiej prasie bran¿, a w nich piêciu najczê¶ciej opisywanych marek. W wyniku analizy jako¶ciowej i ilo¶ciowej dokonano równie¿ oceny wizerunku poszczególnych marek.
W kategorii „ubezpieczenia" Grupa Generali znalaz³a siê na bardzo wysokim 3. miejscu, uzyskuj±c 51 punktów (na podium za firmami Allianz i PZU). Generali wyprzedzi³o pod wzglêdem oceny wizerunku w polskich mediach takich graczy rynkowych jak Aviva Commercial Union oraz ING.
„
W trudnym czasie spowolnienia gospodarczego i wielkiej konkurencji - zw³aszcza na rynku ubezpieczeñ w Polsce - szczególnego znaczenia nabiera pozytywna, rynkowa ocena warto¶ci i jako¶ci marki, jak± prezentuje ranking TOP Marka. Staramy siê prowadziæ w Generali otwart± i proaktywn± politykê informacyjn±, stawiaj±c na blisko¶æ w relacjach z mediami. Cieszy nas, ¿e takie nastawienie ma równie¿ swe efekty mierzone liczb± publikacji prasowych nt. Generali i ich pozytywnym wyd¼wiêkiem, dziêki czemu mieli¶my szansê uplasowaæ siê na bardzo wysokim, 3. miejscu tego presti¿owego zestawienia. Uda³o nam siê w ten sposób wyprzedziæ wielu konkurentów rynkowych, nie rzadko mog±cych pochwaliæ siê wy¿szym udzia³em w rynku, co dowodzi faktu, ¿e na ocenê wizerunku marki nie ma wp³ywu wy³±cznie liczba pozyskanych klientów , a raczej jako¶æ ¶wiadczonego serwisu wszystkim interesariuszom firmy, w tym równie¿ w dziedzinie relacji z mediami. Tak wysoka lokata w rankingu najlepiej i najczê¶ciej opisywanych marek ubezpieczeniowych to dowód na to, ze nasze starania odnosz± pozytywny skutek, mamy szansê docieraæ do naszych interesariuszy w Polsce z pozytywnym przekazem, co jeszcze bardziej mobilizuje nas do pracy i sta³ej blisko¶ci w codziennej wspó³pracy z mediami" - podkre¶la Pawe³ Wróbel, Dyrektor Departamentu Komunikacji Korporacyjnej i Marketingu Grupy Generali w Polsce.
Kontakt:
Pawe³ Wróbel
rzecznik prasowy
pawel.wrobel@generali.pl
Grupa Generali
ul.: Postêpu 15 B
02-676 Warszawa
tel.: (+48 22) 543 05 00 - centrala Generali
mobile: +48 510 000 920
fax: (+48 22) 543 08 94
Informacja prasowa Generali z 02.10.09