X
U¿ywamy plików cookies, by u³atwiæ korzystanie z naszego serwisu. Je¶li nie chcesz, aby pliki cookies by³y zapisywane na Twoim dysku,
zmieñ ustawienia swojej przegl±darki. Wiêcej na temat naszej polityki prywatno¶ci znajdziesz tutaj.

www.ubezpieczenie.com.pl

Dobre praktyki w assistance

2010-06-18 08:28 pi±tek
Europ Assistance Polska opracowa³a Zasady Dobrych Praktyk Assistance. Organami doradczymi by³y: Centrum Etyki Biznesu Akademii Leona Ko¼miñskiego, Polska Izba Ubezpieczeñ oraz Zwi±zek Banków Polskich.

Zasady Dobrych Praktyk Assistance to dokument, który okre¶la regu³y postêpowania firmy assistance w stosunku do klienta indywidualnego, partnera biznesowego, firm podwykonawczych, konkurencji i mediów.

- W bran¿y ubezpieczeniowej istniej± zarówno Zasady Dobrych Praktyk Ubezpieczeniowych jak równie¿ opracowana wspólnie ze ¶rodowiskiem bankowym Rekomendacja Dobrych Praktyk Bancassurance. Do tej pory nie by³o jednak dokumentu, który by³by dedykowany organizacji us³ug assistance. Stworzenie Zasad Dobrych Praktyk Assistance to oczywisty krok, bior±c pod uwagê dynamiczny rozwój tej bran¿y – mówi Ma³gorzata Knut, Przewodnicz±ca Zespo³u ds. Bancassusrance Polskiej Izby Ubezpieczeñ

Normy postêpowania w stosunku do klienta odnosz± siê g³ównie do poszanowania jego godno¶ci osobistej oraz ochrony danych osobowych. Jednocze¶nie firma assistance przyjmuj±ca Zasady Dobrych Praktyk Assistance  zobowi±zuje siê do udzielania pomocy natychmiastowo, skutecznie oraz z dba³o¶ci± o satysfakcjê klienta. Europ Assistance Polska odnios³a siê równie¿ do pe³nej komunikacji z klientem, rozpatrywania jego wniosków i skarg oraz do równego traktowania klientów.

Regu³y postêpowania w stosunku do wspó³pracuj±cych partnerów, zarówno klientów biznesowych jak i firm podwykonawczych, odnosz± siê do dba³o¶ci o ich dobre imiê. Ponadto, Zasady Dobrych Praktyk Assistance nawi±zuj± do transparentnej komunikacji oraz optymalizacji kosztów us³ug, z zachowaniem ich wysokiej jako¶ci.

Postêpowanie w stosunku do konkurencji, okre¶lone w Zasadach Dobrych Praktyk Assistance, wyklucza nieuczciw± konkurencjê, utrudnianie dostêpu do rynku oraz rozpowszechnianie nieprawdziwych informacji.

W stosunku do mediów, firma przyjmuj±ca Zasady Dobrych Praktyk Assistance zobowi±zuje siê do udzielania rzetelnych i obiektywnych informacji. Ponadto, media mog± liczyæ na wsparcie w zwiêkszaniu ¶wiadomo¶ci assistance.

Przy tworzeniu Zasad Dobrych Praktyk Europ Assistance Polska wspó³pracowa³a z Ma³gorzat± Knut z Polskiej Izby Ubezpieczeñ, Norbertem Jeziolowiczem ze Zwi±zku Banków Polskich oraz z prof. dr hab. Wojciechem Gasparskim z Centrum Etyki Biznesu Akademii Leona Ko¼miñskiego.

Zasady Dobrych Praktyk Assistance zosta³y po raz pierwszy przedstawione podczas IV Forum Assistance, które odby³o siê 18 maja 2010 roku w Warszawie.

Assistance jako pomoc powinna byæ nie tylko natychmiastowa, profesjonalna oraz efektywna kosztowa. Na firmach oferuj±cych i realizuj±cych us³ugi assistance spoczywa znacznie wiêksza odpowiedzialno¶æ. Stworzenie Zasad Dobrych Praktyk postrzegamy nie tylko jako nasze zobowi±zanie do ich przestrzegania ale równie¿ jako nasz wk³ad w dalsze podnoszenie standardów rynkowych, ich upowszechnianie oraz wzmacnianie profesjonalnych i pe³nych zaufania relacji z Klientami i innymi uczestnikami polskiego rynku assistance” – powiedzia³ Prezes Zarz±du Europ Assistance Polska Ryszard Grzelak.

Kontakt:

Joanna Be³za
Head of PR & Marketing
tel. 0-22 205 50 04
E-mail: Joanna.Belza@europ-assistance.pl   

Ma³gorzata Morañska
PR & Marketing Specialist
tel. 0-22 205 50 15
E-mail: Malgorzata.Moranska@europ-assistance.pl

Informacja prasowa  Europ Assistance z dnia 17.06.2010 r.