X
U¿ywamy plików cookies, by u³atwiæ korzystanie z naszego serwisu. Je¶li nie chcesz, aby pliki cookies by³y zapisywane na Twoim dysku,
zmieñ ustawienia swojej przegl±darki. Wiêcej na temat naszej polityki prywatno¶ci znajdziesz tutaj.

www.ubezpieczenie.com.pl

Zamiast czytaæ umowy - Polacy wierz± w reklamy

2010-05-27 09:24 czwartek
Polacy nie czytaj± umów, które podpisuj±. Bardzo czêsto opieraj± siê na informacjach przekazywanych np. w reklamach. Niestety instytucje finansowe zazwyczaj nie informuj± w nich o wszystkich kosztach czy mo¿liwym ryzyku. W ubieg³ym roku do Komisji Nadzoru Finansowego trafi³o a¿ 9 tysiêcy skarg. Du¿a czê¶æ z nich by³a wynikiem nieuwa¿nego czytania dokumentów przez klientów.

Informacje przekazywane w reklamie nie pokazuj± ¿adnych minusów produktu. By przeciwdzia³aæ naiwno¶ci wsród nabywców, KNF przedstawi³a niedawno „Przewodnik klienta us³ug finansowych”, który ma za zadanie pomóc w zrozumieniu sposobów dzia³ania instytucji finansowych.

W swojej publikacji Komisja podkre¶la, ¿e w reklamach pokazywany jest zazwyczaj jedynie wycinek oferty. Jako przyk³ad mo¿na podaæ spot, w którym zak³ad ubezpieczeniowy informowa³, ¿e dla jednego z du¿ych aut rodzinnych, klient z Wroc³awia za ubezpieczenie komunikacyjne OC oraz AC zap³aci bez zni¿ek 2749 z³otych. Niestety, zmieniaj±c niektóre parametry (sumê ubezpieczenia, roczny przebieg, miejsce parkowania) kwota ta znacznie siê zwiêksza.

¬ród³o: Gazeta Ubezpieczeniowa

OZ