Polacy nie czytaj± umów, które podpisuj±. Bardzo czêsto opieraj± siê na informacjach przekazywanych np. w reklamach. Niestety instytucje finansowe zazwyczaj nie informuj± w nich o wszystkich kosztach czy mo¿liwym ryzyku. W ubieg³ym roku do Komisji Nadzoru Finansowego trafi³o a¿ 9 tysiêcy skarg. Du¿a czê¶æ z nich by³a wynikiem nieuwa¿nego czytania dokumentów przez klientów.
Informacje przekazywane w reklamie nie pokazuj± ¿adnych minusów produktu. By przeciwdzia³aæ naiwno¶ci wsród nabywców, KNF przedstawi³a niedawno „Przewodnik klienta us³ug finansowych”, który ma za zadanie pomóc w zrozumieniu sposobów dzia³ania instytucji finansowych.
W swojej publikacji Komisja podkre¶la, ¿e w reklamach pokazywany jest zazwyczaj jedynie wycinek oferty. Jako przyk³ad mo¿na podaæ spot, w którym zak³ad ubezpieczeniowy informowa³, ¿e dla jednego z du¿ych aut rodzinnych, klient z Wroc³awia za ubezpieczenie komunikacyjne OC oraz AC zap³aci bez zni¿ek 2749 z³otych. Niestety, zmieniaj±c niektóre parametry (sumê ubezpieczenia, roczny przebieg, miejsce parkowania) kwota ta znacznie siê zwiêksza.
¬ród³o: Gazeta Ubezpieczeniowa
OZ