Ergo Hestia zajmuje drugie miejsce wśród ubezpieczycieli, którzy odnotowali najmniejszą liczbę skarg, składanych do Rzecznika Ubezpieczonych, w stosunku do udziału towarzystwa w rynku.
Eksperci Ergo Hestii obliczyli tzw. współczynniki skarg dla towarzystw ubezpieczeniowych na rynku. Współczynnik ten to procent ogólnej liczby skarg, składanych przez klientów towarzystwa ubezpieczeniowego do Rzecznika Ubezpieczonych, w stosunku do udziału danego ubezpieczyciela w rynku. Im mniejszy wskaźnik, tym lepsza jakość obsługi w danym towarzystwie.
- W pierwszym kwartale br. współczynnik skarg w Ergo Hestii wyniósł 0,69. Daje nam to drugie miejsce wśród ubezpieczycieli pod względem najmniejszej liczby reklamacji, składanych przez klientów do Rzecznika Ubezpieczonych, w stosunku do udziału towarzystwa w rynku – mówi Agnieszka Zych, dyrektor Biura Zapytań i Reklamacji w Ergo Hestii. - W analizie wzięliśmy pod uwagę ubezpieczycieli, których udział w rynku wynosi minimum 2 proc.
Warto dodać, że od stycznia 2009 r. do grudnia 2009 r. ilość reklamacji, które wpłynęły do Ergo Hestii spadła o połowę. Co więcej, w badanym okresie ilość skarg zasadnych zmniejszyła się o 58 proc. Z kolei w pierwszym kwartale 2010 r. średnia ilość skarg, które zgłosili klienci sopockiego ubezpieczyciela, spadła o 13 proc. w stosunku do analogicznego okresu 2009 r. Coraz mniej jest również skarg zasadnych. W pierwszym kwartale 2009 r. zasadna była połowa roszczeń klientów Ergo Hestii; w tym samym okresie 2010 r. już tylko 38 proc.
Kontakt:
Joanna Kitowska
Rzecznik Prasowy
joanna.kitowska@hestia.pl
Grupa Ergo Hestia
ul.: Hestii 1
81-730 Sopot
tel.: +58 555 66 65
mobile: +48 508 04 66 65
Grzegorz Blachowski
Rzecznik Prasowy
grzegorz.blachowski@hestia.pl
Grupa Ergo Hestia
ul.: Hestii 1
81-731 Sopot
tel.: +58 559 41 81
mobile: +48 508 044 181
Informacja prasowa Hestii z dnia 12.05.2010 r.