Oferta PZU jest okazj± dla domów maklerskich do zdobycia nowych klientów. Ju¿ teraz za³o¿ono ponad 1,1 mln rachunków inwestycyjnych. Niestety, nie ka¿dy posiadacz rachunku otrzyma akcje najwiêkszego polskiego ubezpieczyciela, poniewa¿ w ofercie mo¿e wzi±æ udzia³ tylko oko³o 200 tys. osób.
Analitycy twierdz±, ¿e dziêki tej ofercie na gie³dê mo¿e powróciæ czê¶æ inwestorów.
Domy maklerskie maj± zamiar przyci±gaæ g³ównie te osoby, którzy wcze¶niej nie interesowa³y siê gie³d±. Dla klientów przygotowano promocje: bezp³atne prowadzenie rachunku (najczê¶ciej do koñca roku) oraz obni¿enie prowizji przy kupnie akcji PZU (przewa¿nie do 19%).
Niektóre domy maklerskie staraj± siê dodatkowo zainteresowaæ sob± nowych inwestorów. Na przyk³ad DM BZ WBK og³osi³ konkurs - je¿eli inwestor prawid³owo okre¶li cenê debiutu akcji PZU, mo¿e wygraæ notebooka. Z kolei CDM Pekao kusi zerow± op³at± za wybrane Eurokonta i prowizj± przy po¿yczce ekspresowej.
¬ród³o: Parkiet.com
OZ