X
U¿ywamy plików cookies, by u³atwiæ korzystanie z naszego serwisu. Je¶li nie chcesz, aby pliki cookies by³y zapisywane na Twoim dysku,
zmieñ ustawienia swojej przegl±darki. Wiêcej na temat naszej polityki prywatno¶ci znajdziesz tutaj.

www.ubezpieczenie.com.pl

MSP z perspektywy firmy assistance

2010-02-12 08:33 pi±tek
Instytucje finansowe od kilku lat szukaj± pomys³u na skuteczne zainteresowanie sektora MSP swoj± ofert±. Przy konstruowaniu produktów czêsto korzystaj± z firm dostarczaj±cych rozwi±zania i us³ugi assistance.

Na przestrzeni ostatnich dwóch lat eksperci z Inter Partner Assistance obserwuj± pozytywny trend w podej¶ciu sektora finansowego do sektora MSP. Szczególn± aktywno¶æ i wolê walki o wzglêdy klientów widzimy w¶ród banków i firm leasingowych. Na czym polega zmiana i jak wp³ywa to na kszta³t oferty assistance?

„Do niedawna oferta ¶wiadczeñ assistance by³a traktowana jak przys³owiowy kwiatek do ko¿ucha, obecnie staje siê wisienk± wieñcz±c± kompleksowe, profilowane pakiety.” - mówi Pawe³ Grabarczyk, Mened¿er ds. Rozwoju Biznesu w Inter Partner Assistance Polska S.A.- „Pierwsze oferty kierowane do MSP by³y prostymi modyfikacjami ofert stworzonych dla klientów indywidualnych. Przez lata dominowa³ pogl±d mówi±cy, i¿ oferta powinna byæ bardzo prosta i mo¿liwie uniwersalna. Dopasowanie produktów do indywidualnych potrzeb przedsiêbiorcy, o ile istnia³o, mia³o znikome znaczenie.”

Jakie mo¿liwo¶ci daje assistance instytucjom finansowym kieruj±cym ofertê do sektora MSP?

„Dzisiaj instytucje finansowe, buduj±c swoj± przewagê, kieruj± swoje zainteresowanie na obszar us³ug dodatkowych.” - t³umaczy Pawe³ Grabarczyk z Inter Partner Assistance Polska S.A. -  „Coraz czê¶ciej produkty assistance staj± siê no¶nikiem przekazu marketingowego. Pozwalaj± one wyró¿niæ dany kredyt, pakiet ubezpieczeñ, czy leasing spo¶ród wielu podobnych. S± to ju¿ produkty pe³nowarto¶ciowe o du¿ej u¿yteczno¶ci, ale nadal dopasowanie do indywidualnych potrzeb klienta jest ograniczone.”

Jak w przysz³o¶ci bêdzie wygl±da³a oferta dla MSP?

„Przysz³o¶ci± us³ug i produktów assistance, jak i ca³ej oferty kierowanej do MSP, s± rozwi±zania modu³owe.” - odpowiada Pawe³ Grabarczyk z Inter Partner Assistance Polska S.A. – „Klient bêdzie mia³ mo¿liwo¶æ zbudowania indywidualnego pakietu w oparciu o pojedyncze modu³y produktowe. Dziêki temu lekarz bêdzie móg³ np. wybraæ ¶wiadczenia techniczne, szkoleniowiec ¶wiadczenia zwi±zane z czêstym przemieszczaniem siê, a przedsiêbiorca budowlany zabezpieczy swoje zdrowie i bezpieczeñstwo prawne.”

Z uwagi na specyfikê polskiego rynku, gdzie g³ównym kryterium wyboru jest cena, przez kilka lat bêdziemy obserwowali koegzystencjê wszystkich trzech wskazanych  koncepcji produktowych.

Kontakt:

Pawe³ Tabaka    
tel.: 664 117 109   
e-mail: pawel.tabaka@multipr.pl

Edyta Miszczuk    
tel.: 604 089 990   
e-mail: edyta.miszczuk@multipr.pl

Multi Communications,
ul. Wrotkowa 14
02-553 Warszawa
tel.: (22) 845 04 36
fax.: (22) 845 65 92

Informacja prasowa Inter Partner Assistance z dnia 09.02.2010 r.