Choæ najczê¶ciej wybierane ubezpieczenie assistance dotyczy samochodów, to jednak coraz czê¶ciej Polacy doceniaj± równie¿ wsparcie ubezpieczeniowe w czasie podró¿y oraz w sytuacji, gdy potrzebujemy pomocy w domu. Dlaczego?
¯ycie pisze ró¿norodne scenariusze i czêsto sytuacje, które wydaj± siê najbardziej nieprawdopodobne, zdarzaj± siê stosunkowo czêsto. – Wystarczy pomy¶leæ jak czêsto roz³adowa³ siê nam akumulator, zatrzasnêli¶my kluczyki w samochodzie lub ¿ona nala³a nam benzyny do diesla. – Gdy zastanowimy siê nad tym chwilê, nie s± to wcale sytuacje wyj±tkowe, wynikaj± po prostu z roztargnienia czy codziennego zabiegania - t³umaczy Gilicki. W³a¶nie dlatego szereg podobnych, ¿yciowych zdarzeñ, Grupa Concordia w³±czy³a w zakres swojej polisy.
Progresywno¶æ assistance
Coraz czê¶ciej pakiet assistance przestaje byæ postrzegany jako luksusowy, a staje siê produktem po prostu u¿ytecznym. Na przestrzeni kilku lat zmieni³ siê tak¿e zakres tego typu us³ug. W pocz±tkowym kszta³cie assistance turystyczne pokrywa³o koszty pobytu w szpitalu czy wizyty u lekarza. Obecnie ubezpieczony otrzymuje nie tylko niezbêdn± opiekê medyczna, lecz tak¿e us³ugi dodatkowe jak transport medyczny oraz pomoc t³umacza za granic±.
Nadal najwiêksz± popularno¶ci± cieszy siê assistance komunikacyjne, które zapewnia coraz szersz± gamê us³ug dodatkowych. Od podstawowej pomocy, jak± jest np. wymiana przebitej opony na trasie lub odholowanie do warsztatu w przypadku wiêkszej awarii, po bardziej skomplikowane uszkodzenie. W razie powa¿nego wypadku lub awarii mo¿emy liczyæ na udostêpnienie samochodu zastêpczego czy pokrycie kosztu noclegu w hotelu.
– Concordia przede wszystkim stawia na utrzymanie mobilno¶ci swoich klientów poprzez usprawnianie ich pojazdów na miejscu zdarzenia – komentuje Mariusz Gilicki, Dyrektor Biura Ubezpieczeñ Mienia Grupy Concordia. – Je¶li mo¿liwe jest usuniêcie przyczyny unieruchomienia pojazdu, wysy³any jest pojazd naprawczy. Oczywi¶cie, je¶li usprawnienie pojazdu nie jest mo¿liwe , gwarantujemy holowanie do miejsca wskazanego przez Klienta – dodaje Gilicki.
Wybór odpowiedniej polisy zale¿y dzi¶ przede wszystkim od potrzeb klienta, a nie jak jest powszechnie uwa¿ane, od zasobno¶ci portfela. Pe³n± ochronê assistance w zwi±zku ze swoim pojazdem mo¿na uzyskaæ ju¿ od 10 z³ miesiêcznie. Koszt pe³nego ubezpieczenia turystycznego w wersji podstawowej to zaledwie kilka z³otych za dzieñ pobytu za granic±.
£atwo¶æ zastosowania
Du¿± przydatno¶ci± w¶ród klientów cieszy siê przygotowany przez towarzystwo specjalny certyfikat. Jest to specjalna karta wielko¶ci wizytówki, która mie¶ci siê w ka¿dym portfelu, przez co mo¿na mieæ j± zawsze przy sobie. Zawiera ona wszystkie niezbêdne informacjê potrzebne w sytuacji szkodowej, a wiêc: numer polisy klienta i telefon do Centrum Assistance Grupy Concordia +48 61 666 1 777. – Nawet w sytuacji braku mo¿liwo¶ci skontaktowania siê z 24-godzinn± infolini± Grupy Concordia, czy to z powodu braku telefonu czy innej uzasadnionej przyczyny, klient mo¿e pokryæ koszty we w³asnym zakresie, zg³aszaj±c zdarzenie po powrocie do kraju – dodaje Gilicki.
¼ród³o: Informacja prasowa Grupy Concordia z 25.11.09