W dzisiejszym artykule "Gazeta Prawna" kontynuuje kampaniê o etyczne traktowanie klientów przez kancelarie odszkodowawcze, któr± rozpoczê³a w lipcu dziennikarka "Gazety Wyborczej". W dzisiejszym artykule mo¿emy przeczytaæ, ¿e kancelarie pobieraj± od swoich klientów nawet 50% uzyskanego odszkodowania.
Ale na tym nie koñcz± siê nieprawid³owo¶ci w praktykach stosowanych przez firmy odszkodowawcze. Kancelarie zamiast pomagaæ, bardzo czêsto szkodz±. Umowy, które s± oferowane klientom, maj± na celu jak najwiêksze ograniczenie swobody decyzyjnej poszkodowanego. Oczywi¶cie nikt nie musi podpisywaæ takich umów. Jednak w¶ród zarzutów stawianych kancelariom jest tak¿e sposób dotarcia do klientów. Czêsto przedstawiciele kancelarii zjawiaj± siê w szpitalach i wykorzystuj± szok ledwo co poszkodowanych w wypadkach.
Wydaje siê, ¿e jedynym skutecznym rozwi±zaniem, które bêdzie w stanie doprowadziæ do zaprzestania nieetycznych praktyk przez biura odszkodowawcze, jest stworzenie systemu nadzoru nad tymi firmami. Rzecznik Ubezpieczonych popiera t± inicjatywê.
"– W naszej ocenie nale¿a³oby rozwa¿yæ powierzenie nadzoru nad kancelariami Komisji Nadzoru Finansowego, Ministerstwu Sprawiedliwo¶ci lub Finansów, które weryfikowa³yby przygotowanie i rêkojmiê prowadzenia tego typu dzia³alno¶ci" – mówi na ³amach "Gazety Prawnej" Krystyna Krawczyk, dyrektor Biura Rzecznika Ubezpieczonych.
¼ród³o: Gazeta Prawna
PaS