Co czwarty Polak zawiera³ w ci±gu dwóch lat umowê ubezpieczeniow± – wynika z raportu firmy doradczej On Board PR przygotowanego na podstawie badañ PBS DGA. W¶ród ubezpieczycieli motoryzacyjnych najwiêkszym zaufaniem ciesz± siê marki PZU, Warta i Link4. W¶ród marek ubezpieczeñ na ¿ycie – PZU ¯ycie, Commercial Union (Aviva) i ING.
Jak wynika z raportu „Marka ubezpieczeniowa” firmy doradczej On Board PR (www.onboard.pl) opracowanego na podstawie badañ PBS DGA (www.pbsdga.pl), prawie po³owa doros³ych Polaków mia³a w ci±gu ostatnich dwóch lat kontakt z firmami ubezpieczeniowymi. Najczêstsze okazje to spotkanie z agentem ubezpieczeniowym (27%) i zawarcie umowy (22%).
„
Poza tradycyjnymi formami kontaktu, takimi jak spotkanie czy rozmowa telefoniczna, coraz wiêkszego znaczenia nabiera Internet, wykorzystywany jako kana³ komunikacji zarówno przez ubezpieczycieli jak i samych klientów”- komentuje Katarzyna Szczypek z On Board PR. „
Dla rosn±cego krêgu odbiorców to w³a¶nie komunikacja online bêdzie coraz wa¿niejsza przy podejmowaniu decyzji o wyborze us³ug ubezpieczeniowych”- dodaje Szczypek.
557 415
A¿ 79% osób zasiêga opinii znajomych i przyjació³ decyduj±c siê na wybór konkretnej firmy ubezpieczeniowej. Wyniki badania wskazuj±, ¿e najwiêkszym zaufaniem Polacy obdarzaj± du¿ych i znanych ubezpieczycieli. Na pytanie o godne polecania firmy oferuj±ce ubezpieczenia samochodowe, najczê¶ciej odpowiadaj± wskazuj±c PZU (43%), Wartê (9%) i Link4 (6%).
„
Gotowo¶æ do polecenia konkretnej firmy jest bezpo¶rednio powi±zana z rozpoznawalno¶ci±” – komentuje Tomasz Dziedzic z PBS DGA – „
Najlepiej wypadaj± firmy, które przejawiaj± najwiêksz± aktywno¶æ marketingow±. Te, które promuj± siê na tyle silnie, ¿e zna je stosunkowo najwiêcej osób.”
W przypadku ubezpieczeñ na ¿ycie, Polacy najchêtniej polecaj± sobie marki PZU ¯ycie (44%), Commercial Union (Aivia) – 14% oraz ING (12%).
Raport „Marka ubezpieczeniowa” jest nastêpnym z serii opracowañ On Board PR przygotowanych we wspó³pracy z PBS DGA. Tym razem tematem by³y opinie Polaków na temat zaufania do towarzystw ubezpieczeniowych. Ide± projektu jest analiza otoczenia komunikacyjnego i pomoc organizacjom i przedsiêbiorcom ró¿nych bran¿ w planowaniu dzia³añ komunikacyjnych. Dokument opracowano w oparciu o badania opinii spo³ecznej przeprowadzone w maju 2009 roku przez PBS DGA na ogólnopolskiej, reprezentatywnej, losowej próbie 1030 doros³ych mieszkañców Polski. Raport bêdzie udostêpniony bezp³atnie na stronie www.onboard.pl.
On Board Public Relations (www.onboard.pl). Firma ¶wiadczy us³ugi w dziedzinie doradztwa public relations. Jest laureatem nagrody Impactor 2009 dla najbardziej podziwianej agencji PR w Polsce. Zajmuje czwarte miejsce na ¶wiecie pod wzglêdem dynamiki wzrostu przychodów spo¶ród 200 najwiêkszych firm PR ¶wiata (wg rankingu The Holmes Report 2006). Wspólnie z firmami PR z kilkudziesiêciu krajów tworzy miêdzynarodow± sieæ ECCO Network – jedn± z najwiêkszych sieci firm PR na ¶wiecie. Od 2007 roku posiada w³asne biuro w Kijowie na Ukrainie. On Board PR jest cz³onkiem Zwi±zku Firm Public Relations, partnerem Instytutu Dziennikarstwa Uniwersytetu Warszawskiego, laureatem wielu nagród w miêdzynarodowych i polskich konkursach (IPRA GWA, Magellan, Z³ote Spinacze). Firma zapewnia kompleksow± obs³ugê w zakresie komunikacji oferuj±c strategiczne doradztwo m.in. w obszarach: Brand Public Relations, Corporate & Financial Communications, Investor Relations, Crisis Management.
PBS DGA (www.pbsdga.pl) jest jedn± z najstarszych na polskim rynku agencji badawczych. Za³o¿ona w 1990 roku, dynamicznie rozwija³a siê niemal od zera do du¿ej firmy badawczej zatrudniaj±cej obecnie 79 pracowników, w tym 33 konsultantów-badaczy. PBS DGA ¶wiadczy us³ugi w zakresie ca³ego spektrum badañ ilo¶ciowych i jako¶ciowych, pracuj±c zarówno dla klientów z sektora przedsiêbiorstw, jak i us³ug publicznych.
Dodatkowych informacji udzielaj±:
Natalia Krawczuk
On Board Public Relations Sp. z o.o.,
Ul. Wolska 88, 01-141 Warszawa
tel.(+48 22) 321-51-00,
e- mail: nkrawczuk@onboard-sanmarkos.pl
Norbert Kilen
On Board Public Relations Sp. z o.o.,
Ul. Wolska 88, 01-141 Warszawa
tel.(+48 22) 321-51-00,
tel.kom. : (+48) 604270158
e- mail: nkilen@onboard-sanmarkos.pl
Informacja prasowa On Board PR z 19.08.09