Wed³ug raportu PIU 42% sk³adki z ubezpieczeñ maj±tkowych wp³ynê³o za po¶rednictwem agentów. W porównaniu z rokiem ubieg³ym jest to wynik o 2% gorszy.
Ponad dwukrotnie wzros³a sprzeda¿ polis przez Internet. Jednak ta forma ma nadal ¶ladowe znaczenie w ca³ym rynku. Bior±c pod uwagê ³±czn± sk³adkê uzyskan± ze sprzeda¿y direct (Internet i telefon), Internet stanowi tylko 15%, podczas gdy pozosta³e 85% sk³adki w roku 2008 uzyskano za po¶rednictwem telefonu.
W sektorze ubezpieczeñ maj±tkowych zwiêkszy³o siê tak¿e znaczenie brokerów ubezpieczeniowych. W 2008 roku zebrali oni 11,8% sk³adek.
Ca³kiem odmienna struktura sprzeda¿y dotyczy ubezpieczeñ na ¿ycie. Ponad jedna trzecia polis indywidualnych i ponad po³owa ubezpieczeñ grupowych znalaz³a swoich nabywców w bankach oraz innych instytucjach finansowych i kredytowych. Rozwój bancassurance spowodowa³ zmniejszeniu udzia³u agentów w zebranej sk³adce. Je¿eli chodzi o sprzeda¿ direct oraz za po¶rednictwem brokerów, w ubezpieczeniach na ¿ycie jest ona wci±¿ marginalna.
¬ród³o: PIU
PaS