X
U¿ywamy plików cookies, by u³atwiæ korzystanie z naszego serwisu. Je¶li nie chcesz, aby pliki cookies by³y zapisywane na Twoim dysku,
zmieñ ustawienia swojej przegl±darki. Wiêcej na temat naszej polityki prywatno¶ci znajdziesz tutaj.

www.ubezpieczenie.com.pl

Popularno¶æ TUW wzro¶nie

2009-07-09 10:19 czwartek
Ostatnio wydana opinia Urzêdu Zamówieñ Publicznych na temat organizowania przetargów na ubezpieczyciela najprawdopodobniej zwiêkszy popularno¶æ Towarzystw Ubezpieczeñ Wzajemnych. Zgodnie z ustaw± o dzia³alno¶ci ubezpieczeniowej, cz³onkowie TUW nie maj± obowi±zku organizowaæ przetargów. Wobec tego nale¿y siê spodziewaæ, ¿e firmy zwi±¿± siê z towarzystwami ubezpieczeñ wzajemnych, tym bardziej, ¿e koszty przyst±pienia s± naprawdê niskie. Na przyk³ad wykupienie udzia³ów TUW Pocztowego to koszt zaledwie 250 z³. Istniej± jednak w±tpliwo¶ci, czy takie postêpowanie jest s³uszne. W wywiadzie, który ukaza³ siê na ³amach Gazety Prawnej, Monika Skiba, prezes TUW Pocztowego, zwraca uwagê, ¿e firmy od dawna stara³y siê obni¿yæ koszty ubezpieczeñ korzystaj±c z tego typu rozwi±zañ. Chocia¿by Poczta Polska, Orlen i KGHM, które dla obni¿enia kosztów ubezpieczeñ stworzy³y nawet w³asne towarzystwa.

"Podobnym rozwi±zaniem, ale znacznie tañszym i ³atwiejszym w organizacji, jest np. utworzenie w ramach TUW tzw. zwi±zku wzajemno¶ci cz³onkowskiej (ZWC). - mówi prezes Monika Skiba. "Powo³anie ZWC rekomendujemy podmiotom, które maj± nisk± szkodowo¶æ" - dodaje.

¬ród³o: Gazeta Prawna
PaS