PZU ma na wyposa¿eniu pierwsze w Europie tak nowoczesne Mobilne Biuro. Pojazd z ³±czno¶ci± satelitarn± i dostêpem do systemów informatycznych PZU pomo¿e ubezpieczonym w jak najszybszym uzyskaniu odszkodowania w zwi±zku z klêsk± ¿ywio³ow±, zdarzeniem katastroficznym, karambolem czy inn± szkod± o charakterze masowym.
- Chcemy, aby najnowsze ¶rodki techniczne uzupe³nia³y wielk± pozytywn± zmianê w PZU: wdro¿enie autentycznej filozofii pomocy, czyli opartego na ¿yczliwo¶ci i pomocy profesjonalnego podej¶cia do naszych klientów – mówi Rafa³ Stankiewicz, Cz³onek Zarz±du PZU SA. - Najwa¿niejsze jest to, aby¶my wszyscy czuli i na co dzieñ stosowali filozofiê „pomagam”. Wtedy bêdziemy najbardziej zorientowan± na klienta i najwiêksz± firm± ubezpieczeniow± w Europie ¦rodkowej i Wschodniej.
Mobilne Biuro to najnowocze¶niejszy w Europie specjalny autobus PZU Pomoc w granatowo-¿ó³tych barwach, który zosta³ przystosowany do obs³ugi likwidacji szkód w sytuacjach nadzwyczajnych, jak: klêski ¿ywio³owe, po¿ary, karambole. – Posiada 7 pe³nowarto¶ciowych stanowisk do obs³ugi klientów, a technologicznie wyposa¿ono go w system ³±czno¶ciowy umo¿liwiaj±cy kontakt satelity z systemami informatycznymi PZU SA. Na pok³adzie autobusu znajdziemy te¿ urz±dzenia wielofunkcyjne, system nag³o¶nienia, dodatkowe o¶wietlenie oraz agregat pr±dotwórczy, dziêki któremu - bez wzglêdu na lokalizacjê - jeste¶my w pe³ni niezale¿ni od istniej±cej infrastruktury – podkre¶la Adam Fulneczek, Dyrektor ds. Organizacji Likwidacji Szkód w PZU SA i PZU ¯ycie SA.
Nowe narzêdzie PZU Pomoc pozwala na przeprowadzenie procesu zg³oszenia szkody na miejscu zdarzenia, sprawdzenie pokrycia ubezpieczeniowego oraz wydanie decyzji w szkodzie. Daje zatem dok³adnie takie same mo¿liwo¶ci jak jednostka PZU, z t± ró¿nic±, ¿e dziêki niemu jeste¶my blisko poszkodowanego.
W sytuacji klêski ¿ywio³owej, jak np. powód¼, czy huragan, kiedy ludzie s± odciêci od ¶wiata, nie dzia³a telefonia stacjonarna i komórkowa, jak najszybsze pojawienie siê wsparcia i pomoc klientom maj± kluczowe znaczenie: - W ramach naszych procedur kryzysowych, w Grupie PZU prowadzimy sta³y monitoring pogodowy i ¶ledzimy ryzyka oraz miejsca wyst±pienia gro¼nych w skutkach anomalii pogodowych. Dziêki temu mo¿emy zapewniæ obecno¶æ Mobilnego Biura natychmiast po zdarzeniu w miejscu wytypowanym wcze¶niej jako zagro¿one – mówi Anna Barañska, Dyrektor ds. Likwidacji Szkód Maj±tkowych PZU SA.
Oprócz podstawowej funkcji, jak± jest realizacja procesu likwidacji szkody w miejscu zamieszkania klienta, Mobilne Biuro PZU przystosowane jest tak¿e do niesienia poszkodowanym pomocy rzeczowej. Na wyposa¿eniu Mobilnego Biura znajduj± siê zatem stale uzupe³niane ¶rodki pomocowe takie jak: plandeki, folie ochronne, koce, p³aszcze przeciwdeszczowe.
Mobilne Biuro zosta³o oddane do u¿ytkowania PZU dwa tygodnie temu. Obecnie prowadzone s± intensywne prace wdro¿eniowe, w tym szkolenia w ca³ym kraju wyznaczonych pracowników Mobilnego Biura. Jest ju¿ te¿ wytypowany i przeszkolony podstawowy sk³ad grupy pracowników, w ka¿dej chwili gotowy do pracy w Mobilnym Biurze.
Mobilne Biuro na miejscu zdarzenia katastroficznego bêdzie pe³ni³o tak¿e funkcjê kluczowego centrum informacji dla klientów PZU i mediów. Mobilne Biuro dzia³a w ramach inicjatywy PZU Pomoc, wprowadzonej do oferty PZU wiosn± tego roku. Jest to pierwszy etap wdro¿enia przez PZU nowego standardu w kategorii us³ug pomocowych. PZU Pomoc jest platform± szybkiej i fachowej pomocy dla ka¿dego i w ka¿dej sytuacji. Us³ugi wsparcia bêd± oferowane w trzech obszarach: drogi, domu, podró¿y. Program bêdzie dostêpny dla wszystkich. Zarówno ubezpieczonych w PZU jak i chc±cych skorzystaæ z platformy poprzez op³atê konkretnej us³ugi. W pierwszej kolejno¶ci platforma PZU Pomoc uruchomiona zosta³a w obszarze drogi (PZU Auto Pomoc) i obejmuje ofertê wsparcia dodawan± do ubezpieczeñ PZU lub sprzedawan± niezale¿nie, jak równie¿ dora¼ne us³ugi pomocy.
Dodatkowe informacje:
Biuro Prasowe PZU
tel. +48 (22) 582 58 07
faks +48 (22) 582 58 09
Grupa PZU, Warszawa, 1.06.2009 roku