W najbli¿szej przysz³o¶ci zakupem ubezpieczenia przez internet zainteresowanych jest oko³o 20% internautów w wieku co najmniej 25 lat, którzy w ci±gu pó³ roku nastêpuj±cego po badaniu zamierzaj± nabyæ jakie¶ ubezpieczenie. Nadal jednak mocno trzymaj± siê tradycyjne metody sprzeda¿y – kupnem polisy u doradcy ubezpieczeniowego lub bezpo¶rednio w siedzibie ubezpieczyciela zainteresowanych jest 47% badanych.
Prawie co piaty u¿ytkownik sieci w wieku 25 lat i wiêcej (18 proc.) zamierza w ci±gu pó³ roku nastêpuj±cego po badaniu zakupiæ jakie¶ ubezpieczenie. Najwiêkszy odsetek badanych planuj±cych kupno jakiej¶ polisy zamierza nabyæ ubezpieczenie komunikacyjne/samochodowe (55 proc.) lub ubezpieczenie mieszkaniowe (29 proc.).
Wiêkszo¶æ (53 proc.) internautów w wieku co najmniej 25 lat nim wybierze firmê, w której wykupi polisê, poszukuje informacji o ubezpieczycielach w sieci. Drugim ¼ród³em informacji s± znajomi oraz rodzina (41 proc.).
Najwiêksza popularno¶ci± w¶ród internautów w wieku co najmniej 25 lat planuj±cych nabyæ jak±¶ polisê ciesz± siê tradycyjne metody zakupu ubezpieczeñ - bezpo¶rednio u doradcy ubezpieczeniowego lub w siedzibie ubezpieczyciela. ¦rednio co pi±ta badana osoba planuj±ca kupiæ jakie¶ ubezpieczenie, rozwa¿a nabycie go w sieci.
„Z badañ Gemius wynika, ¿e warto wzi±æ pod uwagê potrzeby klientów i zainwestowaæ w kana³ sprzeda¿y ubezpieczeñ przez internet. Warto dowiedzieæ siê tak¿e, dlaczego internauci rozwa¿aj± nabycie polisy przez internet oraz poznaæ obawy potencjalnych klientów zwi±zane z tym sposobem zakupu.”, powiedzia³ Artur Michalak, ekspert bran¿y finansowej w Gemius SA.
Najwiêkszy odsetek internautów w wieku 25 lat i wiêcej rozwa¿aj±cych kupno ubezpieczenia w sieci bierze pod uwagê ten sposób zakupu ze wzglêdu na oszczêdno¶æ czasu (48 proc.), mo¿liwo¶æ za³atwienia formalno¶ci bez konieczno¶ci wychodzenia z domu (41 proc.), wygodê i spokój – ³atwiej przeanalizowaæ pewne rzeczy w domu (38 proc.) oraz ni¿sze op³aty za ubezpieczenie (37proc.).
PZU NADAL NIEKWESTIONOWANYM LIDEREM POLSKIEGO RYNKU UBEZPIECZEÑ
W pytaniu o to, jak± firmê ubezpieczeniowa znasz, a¿ 82% badanych wskaza³o na PZU. Na kolejnych pozycjach, je¶li chodzi o rozpoznawalno¶æ, znalaz³y siê Commercial Union (74 proc.), Warta (74 proc.) oraz Allianz (73 proc.). Najwiêkszy odsetek badanych, planuj±cych nabyæ jakie¶ ubezpieczenie, rozwa¿a jego zakup w PZU. W przypadku ubezpieczeñ NNW (poza samochodowymi) oraz ubezpieczeñ podró¿nych / turystycznych podobny odsetek badanych bierze pod uwagê kupno ubezpieczenia w PZU, Allianz lub Warcie, choæ tak¿e w przypadku tych ubezpieczeñ PZU zachowuje pozycjê lidera.
Kontakt prasowy
Zofia Bugajna
zofia.bugajna@gemius.pl
Tel. (22) 874 41 00, 728 480 882
Informacja o badaniach:
gemiusReport „Finanse i plany finansowe internautów” - badanie zrealizowano za pomoc± ankiet emitowanych na witrynach internetowych korzystaj±cych z bezp³atnego audytu site-centric stat.pl/PBI. Ankiety emitowane by³y losowo w okresie od 20 marca do 8 kwietnia 2009 roku. W ramach badania zebrano 7 595 kwestionariuszy wype³nionych
w ca³o¶ci przez interenautów w wieku co najmniej 18 lat. Aby dane by³y reprezentatywne dla ca³ej populacji internautów, odpowiedzi analizowano z wykorzystaniem wagi analitycznej, skonstruowanej na podstawie badania omnibusowego. Przedstawiana pod wykresami liczba respondentów (N), bêd±c± podstaw± procentowania, dotyczy danych niewa¿onych.
gemiusReport „Plany ubezpieczeniowe internautów” – badanie zosta³o zrealizowane za pomoc± ankiet emitowanych na witrynach internetowych korzystaj±cych z bezp³atnej wersji systemu stat24 lub bezp³atnego audytu site-centric stat.pl/PBI. Ankiety emitowane by³y losowo w okresie od 27 marca do 15 kwietnia 2009 roku. Analiz± objêto odpowiedzi 5 590 internautów w wieku co najmniej 25 lat, którzy wype³nili kwestionariusz do koñca. W grupie tej 1 033 respondentów deklarowa³o, ¿e w ci±gu „najbli¿szego pó³ roku” planuje kupno jakiego¶ ubezpieczenia. Aby dane by³y reprezentatywne dla ogó³u internautów odpowiedzi badanych analizowano z wykorzystaniem wagi analitycznej, skonstruowanej na podstawie badania omnibusowego. Przedstawiana pod wykresami liczba respondentów (N), bêd±c± podstaw± procentowania, dotyczy danych niewa¿onych.
Informacja o Gemius SA:
Gemius SA - firma badawcza, lider i prekursor w dziedzinie badañ internetu w Europie ¦rodkowo-Wschodniej. Na rynku polskim istnieje od 1999 roku, oferuj±c profesjonalne rozwi±zania badawcze, us³ugi analityczne i doradcze dla wszystkich podmiotów tego rynku. Firma oferuje kompleksowe badania dotycz±ce m.in. zachowania internautów na witrynach (gemiusTraffic), ich profilu spo³eczno-demograficznego (gemiusProfile), czy te¿ skuteczno¶ci prowadzonych w internecie kampanii reklamowych (gemiusEffect).
We wspó³pracy ze spó³k± Polskie Badania Internetu, Gemius prowadzi ca³o¶ciowe badanie ogl±dalno¶ci witryn i aplikacji internetowych - Megapanel PBI/Gemius.
GEMIUS SA, 22/05/2009